همه تلاش‌ها در رفع مشکلات باید به قرآن ختم شود
کد خبر: 3686637
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

همه تلاش‌ها در رفع مشکلات باید به قرآن ختم شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: مسئولان و مردم به عنوان سرمایه واقعی اجتماعی باید به وظایف خود عمل کنند و نتیجه نهایی همه تلاش‌ها در پیشگیری و رفع مشکلات باید عمل به قرآن باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، در مراسم تجلیل از استعدادهای برتر چهارمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) که شامگاه دوشنبه 9 بهمن ماه در استودیوی صدا و سیما برگزار شد گفت: جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) در سال گذشته با شرکت بیش از 7 هزار کودک و نوجوان برگزار شد در سال آینده با توجه به اضافه شدن سه شهرستان اراک، ساوه و زرندیه این آمار حداقل به 10 هزار نفر خواهد رسید.
وی تصریح کرد: یکی از هدف ما در این جشنواره این است که خانواده این 10 هزار دانش آموز نیز تحت آموزش قرار گیرند. ستاد پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) با 6 کمیته تشکیل شده است و تمام 12 فرمانداری شهرستان‌ها نیز موظفند ستادهای شهرستانی را تشکیل دهند.
حقیقی با اشاره به میزبانی دلیجان در پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) اضافه کرد: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که سرعت فناوری اطلاعات بسیار زیاد است و برای جلوگیری از آسیب‌های این فناوری باید درست برنامه ریزی کنیم. بی شک عدم استفاده درست از فناوری مشکلاتی را ایجاد کرده که امروز دغدغه رهبری و رئیس جمهور است.
وی ادامه داد: این تفکر که با قوه قضائیه، نیروی انتظامی و امنیتی می‌توان از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد کاملاً اشتباه است در مبارزه با آسیب اجتماعی باید منطق داشت البته این بدان معنا نیست که نهادهای امنیتی وظیفه خود را در این زمینه انجام ندهند.
حقیقی افزود: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انگیزه‌ها، همکاری‌ها و راهکارهای خط مستقیم و دارای برنامه بلند مدت اثرگذار است چراکه آسیب اجتماعی بدون چشم انداز بلند مدت قابل حل نیست. آسیب اجتماعی دارای تبعات گسترده‌ای است که نباید از برنامه ریزی کوتاه مدت نیز غفلت کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: برنامه‌های کوتاه مدت باید عملیاتی‌تر و خردتر باشد. مسئولان و مردم به عنوان سرمایه واقعی اجتماعی باید به وظایف خود عمل کنند و نتیجه نهایی همه تلاش‌ها در پیشگیری و رفع مشکلات باید عمل به قرآن باشد.

captcha