اشعار تأثیرگذار خاستگاه قرآنی دارند
کد خبر: 3694691
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
امام‌جمعه قزوین در شب‌شعر ریحانه:

اشعار تأثیرگذار خاستگاه قرآنی دارند

گروه فرهنگی- شب‌شعر ریحانه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، جمعی از شاعران آیینی در حوزه هنری قزوین برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قزوین؛ آیت‌الله عابدینی گفت: بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین آثار ادبی تاریخ ریشه در معارف الهی دارند.
وی افزود: هر اثری که ناظر به جهان مادی باشند، افول می‌کند و حلاوت خود را از دست می‌دهند اما آثار هنری که متأثر از قران باشند، همواره ماندگار و جاودانه‌اند، دلیل ماندگاری دیوان حافظ، مثنوی مولانا، گلستان سعدی خاستگاه قرانی آن‌هاست چراکه آنان از سرچشمه قران و کلام معصوم سیراب شده و معارف الهی را در قالب متن و کلام جاری ساخته‌اند.
آیت‌الله عابدینی یادآور شد: شعر آیینی حلقه اتصال دل‌های عاشق و جان‌های تشنه به معارف ناب عرفانی معصومین (علیهم‌السلام) است، رسالت شاعران اتصال به حلقه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است. بیان عظمت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) در قالب نثر و نظم معلول معرفتی است که از خود آن بزرگواران دریافت کرده‌ایم.
این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: علی (ع) چشمه جوشانی است که تا ابد می‌جوشد و دل‌های محبانش را سیراب می‌کند و جامعه با رجوع به آن سیره و سنت حیات معنوی خود را غنا می‌بخشد.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همان‌گونه که تمدن‌های ناظر به جهان ماده در کنار رودها شکل می‌گیرند، تمدن واقعی در مسیر توحید و عبودیت نیز در جوار سیره و سنت ائمه هدی بناشده است.
وی بزرگ‌ترین معرف رسول مکرم اسلام (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) را خود آن بزرگواران برشمرده و شاعران آیینی را اصلی‌ترین مبلغان اسلام ناب دانست.

انتهای پیام

captcha