رتبه سوم لرستان در ارائه خدمات پزشکی قانونی
کد خبر: 3712922
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

رتبه سوم لرستان در ارائه خدمات پزشکی قانونی

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان پزشک قانونی کشور به عملکرد مطلوب پزشکی قانونی لرستان اشاره و افزود: لرستان رتبه سوم کشور را در ارائه خدمات پزشکی قانونی دارد.

رتبه سوم لرستان در ارائه خدمات پزشکی قانونی

به گزارش ایکنا از لرستان،  احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشک قانونی کشور، ظهر امروز چهارشنبه، ۱۹اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دادگستری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: در بحث پزشکی قانونی مهم‌ترین نیاز مردم بحث مراجعات سرپایی مردم است.
وی با اشاره به این‌که ساخت‌و‌سازهای فیزیکی و ساختمانی خوبی در پزشکی قانونی لرستان انجام شده است، ادامه داد: در بحث تجهیزات بجز بحث آزمایشگاه ژنتیک که در مقیاس منطقه‌ای است تمام تجهیزات در استان‌ها وجود دارد.
شجاعی به کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی لرستان اشاره و با بیان این‌که در استان با کمبود پزشک مواجه هستیم، ادامه داد: پزشکی قانونی لرستان از حیث ارائه خدمات رتبه سوم را در سطح کشور دارد.
رئیس پزشکی قانونی کشور با بیان این‌که نسبت به پزشکی قانونهای دنیا هیچ کمبودی نداریم، خاطرنشان کرد: پیشرفته‌ترین دستگاه‌های مورد نیاز علم پزشکی قانونی را داریم.
وی با اشاره به این‌که آمار خودکشی در کشور پایین است، تصریح کرد: آمار خودکشی هیچ‌وقت آمار واقعی نیست، این در حالی‌است که بعضی انعکاس آمارها اثرات منفی دارد.
شجاعی با ذکر این مطلب که امکان تشخیص اجساد مومیایی وجود دارد، عنوان کرد: درآمدهای پزشکی قانونی به خزانه واریز می‌شود.
رئیس پزشکی قانونی کشور گفت: قصور پزشکی زنان و زایمان در رتبه اول قصور پزشکی قرار دارد.
وی در خصوص خبرهایی مبنی‌بر کشف یک مومیایی جدید، گفت: تاکنون چنین چیزی تحویل پزشکی قانونی نشده است.
شجاعی به سقوط هواپیمای یاسوج اشاره و افزود: تعداد ۵۹ جسد قربانیان این حادثه تحویل خانواده‌های آنان شد.
رئیس سازمان پزشک قانونی کشور آمار معاینات پزشکی قانونی را در سال گذشته یک میلیون و ۶۶۶ هزار عنوان کرد و افزود: از این تعداد یک میلیون و ۱۱۰ هزار مرد و مابقی را زنان تشکیل داده‌اند.
وی معاینات عام در بخش نزاع را ۵۴۴ هزار عنوان کرد و افزود از این تعداد ۳۷۰ هزار معاینه نزاع مربوط به مردان و مابقی مربوط به زنان بود این در حالی‌است که به لحاظ فراوانی تعداد مراجعات نزاع استان لرستان در رتبه ۱۵ کشور قرار دارد
وی در خصوص آمار مراجعات پزشکی قانونی لرستان افزود: درر استان لرستان طی سال گذشته ۱۱ هزار مراجعه به پزشکی قانونی صورت گرفته است این درحالی است که کمترین مراجعات نزاع مربوط به استان‌های خراسان جنوبی، ایلام و سمنان است.
رئیس پزشکی قانونی کشور آمار مرگ و میر ناشی از اعتیاد را ۳۰۱۲ نفر عنوان و افزود: از این تعداد ۲۶۵۹ مورد مربوط به مردان و ۳۵۳ نفر مربوط به زنان است.

انتهای پیام

captcha