تضمین امنیت روانی جامعه با توجه به مقوله عفاف و حجاب
کد خبر: 3726998
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

تضمین امنیت روانی جامعه با توجه به مقوله عفاف و حجاب

 گروه فرهنگی- مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: توجه به مقوله عفاف و حجاب قسمت مهمی از امنیت روانی جامعه را تضمین می‌کند.

به گزارش ایکنا، از زنجان، موسی رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر در جلسه کارگروه حجاب و عفاف که در محل سالن اجتماعات این اداره برگزار شد با تاکید بر اینکه دین اسلام دین تعادل و میانه‌روی است، اظهار کرد: راه اسلام راهی نمایان و روشن است که انسان را به کمال و سعادت واقعی رهنمون می‌سازد.
وی تاکید کرد: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به عنوان ضرورت یاد می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش ابهر با اشاره به نقش تاثیرگذار عفاف و حجاب در بعد فردی و اجتماعی، تصریح کرد: توجه به مقوله عفاف و حجاب حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی است و قسمتی از امنیت روانی جامعه را تضمین می‌کند.
وی تاکید کرد: از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد بلکه نوعی پرده است که در روابط میان زن و مرد وجود دارد و مرد و زن هر دو باید عفت را رعایت کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه حجاب محدودیت برای زنان نیست، اظهار کرد: در اسلام حجاب مانع گمراهی و خودنمایی و موجب حفظ و ترویج عفت و حیا است.
رضایی هدف اسلام از توجه به حجاب را انجام رسالت زن در چارچوب وظایف انسانی و عاطفی عنوان کرد و افزود: حجاب عامل مهم حفظ و اعتلای شخصیت فردی و تحکیم بنیان خانوادگی و عفت و اخلاق اجتماعی است .
 
انتهای پیام
captcha