بقاع متبركه فارس به سوگ نبی می‌نشينند
کد خبر: 3761516
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

بقاع متبركه فارس به سوگ نبی می‌نشينند

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری مراسم سوگواری رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در تمام بقاع متبرکه این استان خبر داد.

به گزارش ايكنا از فارس، حجت‌الاسلام رحيم صفري گرائي، معاون فرهنگي ـ اجتماعي اداره‌كل اوقاف و امور خيريه فارس امروز، 14 آبان‌ماه در نشست خبري با خبرنگاران در شيراز به تشريح روزشمار دهه وقف امسال پرداخت و گفت: سه‌شنبه، ۱۵ آبان‌ماه ۹۷ مصادف با ۲۷ صفر به‌عنوان اولین روز، با عنوان «وقف، رسانه، ترویج موقوفات» مشارکتی نام‌گذاری شده است.
وي افزود: روز چهارشنبه، 16 آبان‌ماه مصادف با سالروز ارتحال پيامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) است با نام «وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت» نام‌گذاری شده است كه در اين روز در تمام بقاع متبركه استان برنامه‌هاي سوگواري و مرثيه‌سرايي همراه با سخنراني مذهبي اجرا خواهد شد.
صفري گرائي اظهار كرد: روز پنج‌شنبه، ۱۷ آبان ماه مصادف با شهادت امام رضا علیه‌السلام با عنوان «وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت» معرفی می‌شود و در آن مبلغاني به تمام نقاط استان اعزام خواهيم كرد.
معاون فرهنگي ـ اجتماعي اداره‌كل اوقاف و امور خيريه فارس ادامه داد: روز جمعه، 18 آبان‌ماه با عنوان «وقف، انتظار و مهدویت» نامیده می‌شود و در آن ميز خدمت در تمام مصلاهاي نماز جمعه سطح استان برپا شده و رؤساي ادارات 31 شهرستان سخنران پيش از خطبه‌ها خواهند بود.
وي گفت: پنجمین روز نیز به مناسبت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه عنوان «وقف، توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان» را دارد و عنوان ششمین روز نیز «وقف، عدالت اجتماعی، اجرای امینانه نیات واقفان» است و هفتمین روز نیز با عنوان «وقف، محیط‌زیست، بهداشت و سلامت» شناخته می‌شود.
صفري گرائي بيان كرد: روز سه‌شنبه، ۲۲ آبان به‌عنوان هشتمین روز از دهه وقف با عنوان «وقف، صیانت از موقوفات، تجلیل از واقفان» نام‌گذاری شده است و «وقف، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی» نیز عنوان روز نهم دهه وقف است و آخرین روز از این ایام نیز به مناسبت روز کتاب و کتاب‌خوانی عنوان «وقف، تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی» نامیده می‌شود.
معاون فرهنگي ـ اجتماعي اداره‌كل اوقاف فارس در ادامه از برپايي 31 همايش «ياوران وقف» به‌منظور تجليل از كساني كه در طول سال با اوقاف همكاري دارند اعم از خادمان بقاع متبركه، فعالان قرآني، واقفان، اصحاب رسانه و غيره خبر داد و گفت: 59 ايستگاه همه واقف باشيم در كل استان برپا خواهند شد.
وي اظهار كرد: همچنين علاوه بر اعزام 160 مبلغ به‌مناسبت ايام دهه آخر صفر، 230 روحاني مستقر در بقاع متبركه نيز طي اين ايام به تبليغ سنت حسنه وقف مي‌پردازند.
برپايي 29 نمايشگاه عملكرد ادارات اوقاف در سطح استان، برگزاري 123 نشست صنفي با حضور اقشار مختلف، نواختن زنگ وقف در 42 مدرسه فارس، برپايي 42 خيمه معرفت ديني در بقاع متبركه، 6 مورد افتتاح و كلنگ‌زني پروژه‌هاي عمراني در سطح بقاع متبركه، برپايي 20 مسابقه فرهنگي و ورزشي، ديدار با خانواده شهدا، عيادت از واقفان، رونمايي از پوستر جشنواره ملي عكس وقف چشمه جاري از ديگر برنامه‌هايي بود كه صفري گرايي از آن‌ها نام برد.
انتهاي پيام

captcha