برای موضوعات دینی و فرهنگی برنامه‌ریزی کنیم
کد خبر: 3774094
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

برای موضوعات دینی و فرهنگی برنامه‌ریزی کنیم

گروه معارف ــ استاد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات دینی و فرهنگی، گفت: سازمان‌های فرهنگی و دینی باید برای موضوعات دینی و فرهنگی برنامه‌ریزی کنند.

برای موضوعات دینی و فرهنگی برنامه‌ریزی کنیم

مسعود حمیدی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، گفت: سازمان‌های فرهنگی و دینی باید برای موضوعات فرهنگی برنامه‌ریزی کنند.
وی افزود: نهادها و دستگاه‌های فرهنگی با حمایت مالی از برنامه‌های دینی باید از موضوعات متنوع و گسترده‌ای پشتیبانی کنند.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: البته برخی سازمان‌ها هستند که نقش بسزایی در موضوعات مختلف دینی دارند که این امر نشان دهنده نقش آن سازمان است.
حمیدی تصریح کرد: باید برای تحول در جایگاه دینی روش‌ها و ساختارهای آن را ساماندهی کنیم و در این زمینه باید ساماندهی هماهنگ وجود داشته باشد.
وی گفت: دین به زندگی معنا می‌بخشد و جهت می‌دهد و ارائه جهان‌بینی و نگرش ارزشی به جامعه و افراد از کارکردهای بی‌بدیل دین است.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دین امید را در جوامع زنده نگاه می‌دارد و میزان رضایتمندی از زندگی در افراد را افزایش می‌دهد و بسیاری از امور زندگی را سر و سامان می‌دهد.
حمیدی گفت: تعیین معنای دین و فرهنگ، قلمرو دین و فرهنگ و خاستگاه پیدایش این دو جزء مهم‌ترین مباحثی است که به کشف رابطه دین و فرهنگ کمک می‌کند.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در این راستا و با توجه به نیاز باید برنامه‌ریزی کنیم و در این خصوص باید زیرساخت‌های مناسب در این حوزه تعریف کنیم و این خود نیازمند حمایت مسئولان است.
انتهای پیام

captcha