ترویج معارف قرآنی نسل جوان را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند
کد خبر: 3774640
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

ترویج معارف قرآنی نسل جوان را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: ارتقای فعالیت‌های قرآنی و آشنایی بیشتر نسل جوان با مفاهیم قرآن این قشر را برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه می‌کند.

ترویج معارف قرآنی نسل جوان را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در محل اداره‌کل اوقاف استان همدان برگزار شد، تعامل دستگاه‌های اجرایی فرهنگی استان با یکدیگر را بسیار مثمرثمر دانست و اظهار کرد: هماهنگی هرچه بیشتر نهادهای دینی و فرهنگی در جهت فرهنگ‌سازی و اشاعه سبک زندگی اسلامی و قرآنی، سبب رشد و شکوفایی فرهنگ دینی در جامعه خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ضمن ابراز خرسندی از همکاری نزدیک با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: این اداره‌کل آمادگی دارد تا در جهت ارتقای فعالیت‌های قرآنی به‌صورت مشترک هماهنگی لازم برای جذب قرآن‌آموزان را فراهم کند.
کاروند گفت: در این برهه از زمان که شاهد تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان هستیم، برگزاری هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی می‌تواند جوانان و نوجوانان ما را برابر این هجمه ها صیانت کند.
وی اظهار کرد: همه ساله آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار می شود که امیدواریم گام مؤثرتری را نسبت به سالیان گذشته در زمینه ارتقای فعالیت‌های قرآنی برداریم.
درویش‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات مجموعه اوقاف و امور خیریه استان همدان، گفت: این اداره‌کل آمادگی لازم جهت همکاری در زمینه اجرای هر چه بهتر وظایف محوله ادارات اوقاف و امور خیریه را دارد.
وی ادامه داد: بی‌شک هماهنگی، هم فکری و هم‌افزایی هر چه بیشتر بین دستگاه‌های متولی امر فرهنگ، پیشبرد چشمگیر و هدفمند اهداف فرهنگی و هنری را به‌دنبال خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تشکر از فعالیت‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، افزود: اقدامات مطلوبی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان سطح استان به‌ویژه در زمینه اجرای مراسمات مذهبی و فعالیت‌های قرآنی صورت پذیرفته است.
وی از همکاری صمیمانه مدیریت و کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در جهت برگزاری مسابقات قرآن کریم، اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش و توجه به امور فرهنگی بقاع متبرکه تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: امیدوارم این همکاری نزدیک در سال جاری نیز تداوم داشته و موجبات خیر و نیکی برای حمایت از جامعه قرآنی استان باشد.
درویش‌نژاد در پایان گفت: امیدواریم جلسات مشترک فی مابین مجموعه خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، حج و زیارت، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد و نهاد کتابخانه استان) به صورت منظم برگزار شود.
انتهای پیام

captcha