نرخ پوشش تحصیلی ‌اردبیل در مقطع ابتدایی، بالاتر از میانگین کشوری است
کد خبر: 3775140
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

نرخ پوشش تحصیلی ‌اردبیل در مقطع ابتدایی، بالاتر از میانگین کشوری است

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه نرخ پوشش تحصیلی استان ‌در مقطع ابتدایی بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: بیش از ۹۹ درصد از دانش‌آموزان در دوره ابتدایی تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته‌اند.

نرخ پوشش تحصیلی استان اردبیل در مقطع ابتدایی، بالاتر از میانگین کشوری استبه گزارش ایکنا از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز گذشته، دوم دی‌ماه‌ در جمع معاونان آموزشی و کارشناسان دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی مناطق و نواحی استان در خانه معلم اردبیل، اظهار کرد: دوره ابتدایی دوره رسمی و عمومی است که پوشش تحصیلی در آن مورد تأکید است و آموزش و پرروش استان در تلاش است تا این پوشش را به ۱۰۰ درصد برساند.
ناصری در بخش دیگری از سخنانش به ۱۶ مدرسه تک دانش‌آموزی در استان اشاره ‌و بیان کرد: حتی یک ‌دانش‌آموز نیز نباید از چرخه تعلیم و تربیت به دور باشد.
وی با اشاره به اینکه دوره پیش‌دبستانی دوره رسمی در تعلیم و تربیت نیست، ولی آموزش و پرورش در جذب نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی اهتمام ویژه‌ای دارد، افزود: استان اردبیل در جذب نوآموزان جایگاه خوبی ‌بین دیگر استان‌ها دارد و این روند رضایت‌بخش است، به‌طوری‌که آموزش و پرروش استان رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین گفت: با وجود فعالیت‌های بخش غیر‌دولتی در مناطق شهری، آموزش و پرورش با صرف هزینه تعلیم و تربیت نوآموزان دوره پیش‌دبستانی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته را در برنامه‌های خود جای داده است.
‌ناصری بر محتوای آموزشی و تربیتی رسمی و ابلاغی اشاره کرد و گفت: از برگزاری آزمون‌های مؤسسات مختلف و معرفی کتاب‌های کمک درسی به دانش آموزان که برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی را دچار چالش می‌کند، اجتناب شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل حضور راهبران آموزشی در مدارس تأاکید کرد و گفت: به راهبران آموزشی فرصت بدهیم و زمینه را فراهم کنیم تا نقش مشاوره‌ای خود را در مدارس ایفا کنند و از سوی دیگر راهبران آموزشی نیز نسبت به دیگر همکاران خود بایستی از دانش شغلی بالایی برخوردار باشند.
به گفته وی در آموزش معلمان باید از قالب‌های کلیشه‌ای و سنتی دور شویم و به سوی آموزش‌های کم هزینه با اثر بخشی بیشتر روی بیاوریم.
وی کیفیت‌بخشی به کلاس‌های چندپایه را جزء اولویت‌های آموزش و پرورش استان برشمرد و اظهار کرد: این کلاس‌ها اقتضائات خاصی دارند و لازم است برای توسعه خدمات کیفی تعلیم و تربیت در این مدارس تدابیر ویژه‌ای انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل طرح انسداد مبادی بی‌سوادی را کمک به جذب کودکان بازمانده از تحصیل دانست و گفت: این طرح به جذب کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار کمک خواهد کرد و برای تحقق این برنامه نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط هستیم.
انتهای پیام

captcha