گسترش سواد؛ رکن اصلی توسعه یک کشور
کد خبر: 3776121
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

گسترش سواد؛ رکن اصلی توسعه یک کشور

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه گسترش سواد به عنوان رکن اصلی توسعه یک کشور باید مد نظر مسئولان واقع شود، گفت: با توجه به این امر مسئولان فرهنگی باید برای حل این مشکل برنامه‌ریزی داشته باشند.

گسترش سواد؛ رکن اصلی توسعه یک کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان عصر دیروز 5 دی در دیدار با مدیرکل و معاونان آموزش‌وپرورش استان سمنان به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی با بیان اینکه گسترش سواد به عنوان رکن اصلی توسعه یک کشور باید مد نظر مسئولان واقع شود،گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری بارها نسبت به سوادآموزی تاکید بسیار داشتند بنابراین با توجه به این امر مسئولان فرهنگی باید برای حل این مشکل برنامه‌ریزی داشته باشند.

شاچراغی ادمه داد: ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در جامعه نیازمند عزم جدی است، که بعد از انقلاب با شکل‌گیری نهضت سوادآموزی و ارتقا دانش ریشه‌کنی بی‌سوادی مورد توجه بیشتری قرار گرفت که برای رسیدن به این مقصود نیازمند همراهی همه نهادها و ادارات است.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه در استان سمنان وضعیت سوادآموزی مطلوب و اساتیدی که در این حوزه فعالیت دارند مجرب و کارآزموده هستند یاداور شد:  همین امر یعنی حضور افراد سالم در بدنه آموزش‌وپرورش می‌تواند باعث رشد سوادآموزی در استان شود.

به گفته وی؛ گسترش سوادآموزی می‌تواند به ارتقا پیشرفت یک جامعه کمک کند هر چه سطح سواد افزایش پیدا کند به همان نسبت شاهد رشد کشور خواهیم بود بنابراین داشتن برنامه مدون برای سوادآموزی بسیار ضروری است.

انتهای پیام

captcha