فرهنگ اساس توسعه پایدار است
کد خبر: 3777377
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

فرهنگ اساس توسعه پایدار است

گروه فرهنگی - مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی همدان گفت: توسعه انسانی از طریق فرهنگ و هنر میسر است چرا که فرهنگ اساس توسعه پایدار است، اما در عمل از آن غافل شده‌ایم.

فرهنگ اساس توسعه پایدار است

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی ارشاد و فرهنگ اسلامی علیرضا درویش نژاد مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی همدان گفت: یکی از مشکلات این حوزه جنبه تاریخی دارد؛ از گذشته‌های دور تا امروز به مقوله فرهنگ با دید یک شغل و منبع درآمد نگاه نشده و این مورد حتی در قانونگذاری تاثیرگذار بوده و به صورت ناخودآگاه در بحث بودجه های کشورهم لحاظ شده است.
وی با تأکید بر اینکه درحوزه جامعه شناختی گرفتار ظاهرگرایی های ملموس هستیم و اشتغال زایی را فقط در حوزه مشاغل درآمدزا و سودآور می بینیم؛ خاطرنشان کرد: توسعه انسانی از طریق فرهنگ و هنر، یکی از پایه های اصلی توسعه پایدار است با این حال ما در حوزه فرهنگ و هنرنگاه تخصصی نداریم. زمانی از فرهنگ سخن به میان می آید همه صاحب نظر و متخصص هستند.
درویش نژاد موازی کاری در حوزه فرهنگ را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: این مساله آسیب های جبران ناپذیری به توسعه فرهنگی کشور وارد کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: فرهنگ اساس توسعه است و همه این را می دانیم، اما در زمینه عملی از این نکته غافل شده ایم. باید این نکته را به جامعه القا کنیم که فرهنگ و هنر سود آوری داشته و می تواند در چرخه اقتصادی حضور داشته باشد.
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این جلسه با بیان اینکه سیاست های فرهنگی از طریق گفتگوهای فرهنگی شکل می گیرد، گفت: استان همدان متولی حوزه اشتغال و کارآفرینی در حوزه فرهنگ و هنر است.
مجید فروتن گفت: این گفتمان ها سه محور دارد که با حضور اساتید و دانشگاهیان، متولیان فعالیت های فرهنگی و مجریان مباحث فرهنگی برگزار می شود.
انتهای پیام

captcha