اداره ارشاد به‌دنبال برنامه‌های بانشاط دینی باشد نه شادی‌های دیکته‌شده
کد خبر: 3778843
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

اداره ارشاد به‌دنبال برنامه‌های بانشاط دینی باشد نه شادی‌های دیکته‌شده

گروه فرهنگی ـ امام جمعه ملایر گفت: از شادی‌های وارداتی و دیکته‌شده باید دوری کرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند برنامه‌های صددرصد شاد، آرمانی و با نشاط دینی که عوارضی ندارند، تولید کند تا تأثیر خوبی در مردم داشته باشد.

اداره ارشاد به دنبال برنامه‌های بانشاط دینی باشد نه شادی‌های دیکته‌شده

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر امروز، 16 دی‌ماه با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر انتصاب حجت‌الاسلام طالب ترکاشوند را به مدیریت این اداره تبریک گفت و با اشاره به برگزاری برنامه‌های شاد در سطح شهرستان، افزود: اسلام دین شادی است اما این شادی نباید به هیچ جا لطمه بزند.
وی با بیان نمونه‌هایی از برنامه‌های شاد و سنت‌های شاد و پسندیده قدیمی، تأکید کرد: از شادی‌های وارداتی و دیکته‌شده باید دوری کرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند برنامه‌های صددرصد شاد، آرمانی و با نشاط دینی که عوارضی ندارند، تولید کند تا تأثیر خوبی در مردم داشته باشد.
امام جمعه ملایر بیان کرد: سعی کنید در اجرای برنامه‌ریزی‌ها، مراقبت و نظارت داشته باشید چراکه ممکن است در بعضی از جاها افرادی با حضور نامناسب، شکل و ظاهری غیرمتعارف، برای جوانان و نوجوانان ما الگو شده و تأثیر بدی برای جامعه داشته باشند.
حجت‌الاسلام طالب ترکاشوند، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از توجه و اهمیتی که امام جمعه به حوزه فرهنگ و هنر دارد، تقدیر و تشکر کرد و گفت: با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که توسط همکاران اداره ارشاد با وجود مشکلات و تنگناهای مالی صورت گرفته، بی‌مهری‌هایی در حق آنها روا داشته شده است که امیدواریم با کمک مسئولین نسبت به برطرف کردن این کم‌لطفی‌ها گامی برداشته شود.
‌ترکاشوند با بیان اینکه از همه ابزارهای موجود برای فعالیت بیشتر و ارتقای فرهنگ و هنر شهرستان استفاده می کنیم، اظهار کرد: اگر توسعه اقتصادی و سیاسی ما پیوست فرهنگی داشت، امروز با مشکل مواجه نمی شدیم.
وی با تأکید بر اینکه فعالان این عرصه از مسئولان گرفته تا هنرمندان و فرهنگیان باید دست در دست هم میهن خویش را آباد کنند، افزود: از دیرباز فرهنگ، بخش مغفول مانده و فراموش شده جامعه بوده و هست.
ترکاشوند ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور را در بحث مسائل فرهنگی دانست و ادامه داد: شهرستان ملایر دارای جمعیتی حدود 300 هزار نفر است که بخش اعظمی از آن را قشر نوجوان و جوان تشکیل می‌دهد که هر کدام نیازها و خواسته‌هایی متناسب با سن خود دارند.
سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با تأکید بر اینکه ما باید به دنبال تأمین معقول، اخلاقی، شرعی و قانونی نیازهای قشر جوان باشیم، افزود: با پیگیری ارشاد ملایر، شمار برگزاری کنسرت های و جشنواره ها طی سال جاری افزایش چشم‌گیری داشته است.
ترکاشوند با تأکید بر اینکه عزت، شرف و جایگاه والای هنرمندان باید حفظ شود، اظهار کرد: بنده به شخصه مخالف و ضد هیچ کس نیستم و از کلیه نقدها سازنده و منصفانه، استقبال می کنیم و آغوش اداره فرهنگ و ارشاد همواره بر اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باز است.
وی با بیان اینکه این اداره مقابل هیچ قشری از اهالی فرهنگ و هنر نایستاده بلکه از بدنه همین اهالی است، گفت: نگاه ما هرگز آمرانه و از موضع بالا به پایین نیست، بلکه تلاش می کنیم با همکاری اهالی فرهنگ، ادب، هنر و رسانه شهرستان زمینه رشد مضاعف این دیار را فراهم کنیم.
انتهای پیام

captcha