‌طرح «آرامش بهاری» ‌در هرمزگان اجرا می‌شود
کد خبر: 3793792
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

‌طرح «آرامش بهاری» ‌در هرمزگان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف هرمزگان گفت: هم‌زمان با ایام نوروز طرح آرامش بهاری در بقعه متبرک و شاخص این استان برگزار می‌شود.

‌طرح «آرامش بهاری» ‌در هرمزگان اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: این طرح هفتمین سال اجرایی آن است که باهمت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور وادارات کل استانی اجرا می‌شود، که در هرمزگان نیز در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان همه‌ساله در ایام تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی هم‌زمان با فرارسیدن عید نوروز به منظور استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در سطح استان هرمزگان، افزود: خادمان امامزادگان و بقاع متبرک تا پایان طرح آرامش بهاری در آماده‌باش بوده و برای مسافران و زائران خدمات‌رسانی می‌کنند که حول همین طرح برخی برنامه‌های خرد و کلان فرهنگی دیگری نیز به منظور استقبال از مسافران تدارک دیده‌شده است.
‌آزادی عنوان کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، نشر معارف اسلامی و ترویج و تبلیغ باور‌های دینی و سبک زندگی اسلامی ایرانی اسلامی و نیز خدمت‌رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی ازجمله اهداف مهم این طرح نوروزی است.
این مقام مسئول بیان کرد: غبارروبی و آماده سازی آستان امامزادگان و بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت که شامل ایستگاه‌های پاسخ به مسائل شرعی، همه واقف باشیم، کودک و نوجوان هستند در بقاع متبرکه و نیز میزبانی از مبلغان اعزامی از قم ازجمله اقدامات پیش روی اداره کل اوقاف است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه هرمزگان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص دیگر در طرح آرامش بهاری مراسم تحویل سال نو که عمدتاً شامل پخش صلوات خاصه امام رضا(ع)، پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی، عطرافشانی و گل باران و نیز برپایی نمایشگاه پوستر‌های نمایشگاهی در محل امامزادگان است.
‌آزادی با توضیحی در خصوص برپایی خیمه‌های معرفت که از دیگر برنامه‌های مهم طرح آرامش بهاری است، تصریح کرد: در این راستا روحانیون اعزامی در کنار برپایی نماز‌های جماعت، پاسخگویی احکام شرعی، شبهات دینی و همچنین ارائه مشاوره خانوادگی به زائران نوروزی را عهده‌دار می‌شوند.
معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان گفت: ارائه گفتمان دینی، برپایی غرفه حجاب و عفاف، غرفه نقاشی با اهداء جایزه، و اجرای طرح غرفه قرآن بخوانیم جایزه بگیریم برای کودکان را از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha