نمایش «نامیرا» از ملایر دیپلم افتخار جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد
کد خبر: 3794625
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

نمایش «نامیرا» از ملایر دیپلم افتخار جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره ارشاد ملایر از درخشش هنرمند ملایری در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبرد اد و گفت: مهدی حبیبی، هنرمند ملایری در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای طراحی صحنه و فضا و ابزار نمایشی نمایش «نامیرا» تندیس و دیپلم افتخار جشنواره را دریافت کرد.

نمایش «نامیرا» از ملایر دیپلم افتخار جشنواره تئاتر فجر را دریافت کردبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام طالب ترکاشوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر، شنبه، 11 اسفند ماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این نمایش روایت دختر شهید مدافع حرمی است که به دنبال پیدا کردن پدر خود در عالم رویا به سوریه سفر می‌کند و در این سفر پر رمز و راز، با داعش و جنایت‌های این گروه روبه‌رو می‌شود.
وی با بیان اینکه این نمایش پدیده داعش را از زمان پیدایش تا نابودی بررسی و تلاش می‌کند تا به سؤال مخاطبان درباره گروهک تروریستی داعش پاسخ بدهد، اظهارکرد: نمی‌توان از داعش گفت و از نقش قهرمانان وطن صحبتی نکرد و «نامیرا» داعش و نقش مدافعان حرم در جبهه مقاومت و دفاع از مرزهای ما را روایت می‌کند.
ترکاشوند خاطرنشان کرد: نمایش «نامیرا» اثری بی‌کلام است و بار معنایی‌اش در قالب هنری تعریف شده، که مهدی حبیبی با طراحی و ساخت فضا و ابزارهای نمایشی نقش بسزایی در انتقال این مفاهیم دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در ادامه به حضور هنرمند ملایری در جشنواره بین‌المللی فیلم 100 ثانیه ای اشاره و اظهارکرد: فیلم کوتاه «تتراکرومات» به نویسندگی و کارگردانی امیرمسعود عطایی هنرمند جوان ملایری از بین ۳ هزار و۶۲۶ فیلم از ۱۲۶ کشور در بین ۳۰ فیلم برتر جهان در جشنواره صد به رقابت پرداخت.
وی با بیان اینکه این سومین اثر هنری او در عرصه فیلم‌سازی با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر است، گفت: این فیلم کوتاه در آبان ماه سال جاری در جشنواره فیلم رشد هم حضور داشت.
ترکاشوند یادآورشد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای با گذشت 11 دوره و با رویکرد مناسبی که دارد توانسته جایگاه خوبی در بین هنرمندان کشور و جهان پیدا کند و به عنوان یکی از جشنواره‌های الف در سطح بین‌الملل شناخته می‌شود.
انتهای پیام

captcha