توصیه‌ آیت‌الله مدرسی به سفیر صربستان در عراق
کد خبر: 3796541
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

توصیه‌ آیت‌الله مدرسی به سفیر صربستان در عراق

کانون خبرنگاران نبأ ــ در دیدار سفیر صربستان با آیت‌الله مدرسی، این مرجع تقلید شیعیان در کربلا توصیه کرد که بازدید این مقام دیپلمات از شهر امام حسین(ع)؛ کربلای معلی نقطه‌ آغازی برای تقویت پل‌های ارتباطی مثبت و سازنده میان صربستان و کشورهای اسلامی باشد.

توصیه‌ آیت‌الله مدرسی به سفیر صربستان در عراق

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مدرسی در کربلا، سفیر صربستان در عراق به همراه هیئت همراه با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی سیدمحمدتقی مدرسی، 17 اسفندماه با این مرجع معظم تقلید شیعیان در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله مدرسی بر ضرورت ایجاد روابط اجتماعی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: خلأهای موجود در مناسبات ملت‌ها و کشورهای مجاور را پر کنید و اجازه ندهید جنگ‌هایی که عوامل خارجی آن را به‌وجود آورده‌اند، روابط ملت‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

این مرجع تقلید ضمن بیان تاریخ صربستان و کشورهای مجاور آن تصریح کرد: جنگ‌هایی که این کشورها شاهد بودند، توسط دولت‌های بیگانه‌ دیگر بر صربستان و کشورهای همسایه با هدف تجزیه منطقه بالکان از یک سو و ایجاد گرایش‌های نژادپرستانه از دیگر سو، تحمیل شد.

مفسر تفسیر «من هدی القرآن» تقویت روابط سازنده میان مردم اروپای شرقی و کشورهای آسیایی مخصوصاً کشورهای اسلامی در آسیایی میانه به منظور رشد ارتباط فرهنگی و اجتماعی را مهم و تعیین‌کننده دانست و گفت: حضور تعداد زیادی از مسلمان‌ها در صربستان اهمیت این موضوع را برجسته می‌کند.

آیت‌الله مدرسی به سفیر صربستان توصیه کرد که بازدیدش از شهر امام حسین(ع)؛ کربلای معلی نقطه‌ آغاز برای تقویت پل‌های ارتباطی مثبت و سازنده میان صربستان و کشورهای مجاور از یک سو و کشور متبوع سفیر و کشورهای اسلامی از دیگر سو باشد.

گفتنی است، در این دیدار سفیر صربستان نیز مراتب سپاس و امتنان خود را از آیت‌الله مدرسی به خاطر اهتمام در امور ملت‌ها، با بصیرت عمیق و نگاه سازنده اعلام کرد و وعده داد توصیه‌های حکیمانه وی را در میدان عمل در زمینه‌های روابط داخلی و خارجی کشور متبوع اجرا کند.

امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام

captcha