فرهنگنامه «بهداشت و تغذیه» تألیف می‌شود/ اجرای کلان‌پروژه مرجعیت قرآن با 24 پروژه علمی
کد خبر: 3801161
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن؛

فرهنگنامه «بهداشت و تغذیه» تألیف می‌شود/ اجرای کلان‌پروژه مرجعیت قرآن با 24 پروژه علمی

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه کلان‌پروژه مرجعیت قرآن شامل 24 پروژه علمی در حال انجام است، اظهار کرد: فرهنگنامه «بهداشت و تغذیه» از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم و با استناد به آیات و روایات تألیف می‌شود.

فرهنگنامه «بهداشت و تغذیه» تالیف می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، در  گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: یکی از فعالیت‌های این پژوهشکده، تألیف فرهنگنامه‌های تخصصی مانند بهداشت و تغذیه، محیط زیست، علوم سیاسی، اخلاق و ... است که بر مبنای قرآن و روایات انجام می‌شود.
 
وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های این پژوهشکده، تألیف تفسیر قرآن برای کودکان است که با عنوان پیام‌های آسمانی در دو شماره منتشر شده است.

یوسفی‌مقدم با اشاره به پژوهش‌هایی پیرامون قرآن اظهار کرد: اعجاز با گرایش شبهه‌پژوهی و همچنین مطالعات تطبیقی مانند قرآن و استشراق در حال انجام است و در مجموع ۱۱ پروژه در این زمینه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه کلان‌پروژه مرجعیت قرآن شامل ۲۴ پروژه علمی در حال انجام است، تصریح کرد: از بستر کلان‌پروژه مرجعیت قرآن کریم در همه زمینه‌ها در حال نوسازی پژوهشکده هستیم.

یوسفی‌مقدم بیان کرد: از این مسیر می‌توانیم با مرجعیت قرآن وارد حیطه مسائل جامعه شویم و از حیطه مسئله‌محوری به سمت مسئله‌محوری دانشی بر مبنای مطالعات میان‌رشته‌ای برویم که این کار هم در حال انجام است تا بتوانیم طی چند سال آینده این کلان‌پروژه را به سرانجام برسانیم.

همچنین رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن از تشکیل ۱۰ کمیته علمی در حیطه علوم قرآنی و ۱۰ کمیته در حوزه علوم انسانی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: در راستای تحقق بحث مرجعیت تعدادی افراد هم با شرایط خاص جذب خواهند شد که تسلط بر زبان و داشتن مقالات متعدد علمی و پژوهشی از جمله این شرایط است.

انتهای پیام
captcha