شرکت بیش از 92 هزار دانش‌آموزان ابتدایی کردستان در جشنواره جابربن حیان
کد خبر: 3808261
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

شرکت بیش از 92 هزار دانش‌آموزان ابتدایی کردستان در جشنواره جابربن حیان

گروه اجتماعی- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: بیش از 92 هزار دانش‌آموز که بالغ بر 60 درصد کل دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان را شامل می‌شود در جشنواره جابربن حیان در سال تحصیلی جاری شرکت کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، صدیقه عبداللهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان امروز، 12 اردیبهشت ماه در آیین افتتاح نمایشگاه جابربن حیان که در دبستان استقلال ناحیه یک سنندج برگزار شد، اظهار کرد: براساس سیاست‌های وزارتخانه شعار امسال مدارس را در اول مهرماه مهارت آموزی، رقابت‌زدایی و شادی و نشاط اعلام کردیم.
وی یکی از دستاوردهای ارزشمند سند تحول بنیادین را نگاه ویژه به بحث پژوهش محوری در مدارس دانست و افزود: در این راستا جشنواره جابربن حیان در سال تحصیلی جاری با حضور فعال 92 هزار و 340 دانش‌آموز یعنی 60 درصد کل دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان در مرحله آموزشگاهی برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از رشد دو درصدی شرکت دانش‌آموزان در جشنواره نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: دانش‌آموزان استان 40 هزار پروژه را به صورت گروهی انجام دادند.
وی اعلام کرد: پس از داوری پروژه‌ها، 70 پروژه به جشنواره استانی راه یافتند که در نهایت چهار پروژه به جشنواره کشوری این مسابقات راه خواهند یافت.
عبداللهی بیان کرد: جشنواره پروژه‌های علمی دانش‌آموزان (جابربن حیان) یک فرصت بسیار مناسب برای آموزش پژوهش محور به دانش‌آموزان دوره ابتدایی است که طی آن پروژه‌های علمی به صورت گروهی با کمک معلمان طی چارچوب و فرآیند مشخصی طراحی، ارائه و داوری می‌شوند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه جشنواره جابربن حیان سنگ بنای پژوهش دانش‌آموزی است، عنوان کرد: نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در دانش‌آموزان، تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق به نوآوری، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزان، پرورش تفکر خلاق و حل مسئله، آشنا کردن دانش آموزان با روش‌های علمی، و تقویت مهارت‌های کار گروهی و همکاری با دیگران از جمله اهداف این جشنواره است.
در ادامه این مراسم؛ با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، نمایشگاه مرحله استانی نهمین جشنواره پروژه‌های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی با عنوان جابربن حیان در سنندج افتتاح شد.
انتهای پیام

captcha