ضرورت توجه ارشاد همدان به هنرهای فاخر اسلامی‌
کد خبر: 3829784
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

ضرورت توجه ارشاد همدان به هنرهای فاخر اسلامی‌

گروه فرهنگی ــ مدیر حوزه علمیه همدان با تأکید بر اهمیت توجه به هنرهای فاخر اسلامی گفت: کار در حوزه فرهنگ بسیار دشوار است متأسفانه دشمن تلاش می‌کند از طریق این حوزه، فرهنگ غنی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

ضرورت توجه به هنرهای فاخر اسلامی در اداره ارشاد همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، امروز 2 مردادماه، در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با مدیر حوزه علمیه همدان، آیت‌الله سید‌مصطفی موسوی‌اصفهانی با تأکید بر رعایت اعتدال در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، خواستار توجه به هنرهای فاخر اسلامی شد.

وی اظهار کرد: ما به فرهنگ اسلامی افتخار می‌کنیم چراکه زیربنای این فرهنگ قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص)، سیره ائمه اطهار(ع) و روش علمای ربانی و متدین است.
موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه کار در حوزه فرهنگ بسیار دشوار است، گفت: متأسفانه دشمن تلاش می‌کند از طریق این حوزه، فرهنگ غنی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

وی تفریح را از مواردی عنوان کرد که در اسلام هم لازم دانسته شده است و افزود: می‌توان برای ایجاد تفریح و نشاطی در جامعه برنامه‌ریزی کرد که هیچ خلاف شرعی در آن وجود نداشته باشد.

مدیر حوزه علمیه همدان خدمت به‌ نظام جمهوری اسلامی را امری واجب برشمرد و بیان کرد: در قانون اساسی ذکرشده که مسائل شرعی باید در همه قوانین کشور رعایت شود و این اصل بر همه قوانین، قانون اساسی مقدم است. بنابراین همه فعالیت‌های فرهنگی هم باید در چارچوب قانون اجرا شود.

موسوی‌اصفهانی با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگ خط مقدم این نظام است و همه مسئولان هم باید نسبت به این امر آگاه باشند؛ تصریح کرد: تا زمانی یک مسئول باید در پست و مقام خود باقی بماند که قادر باشد دین را پشتیبانی کند.

در ادامه این دیدار، احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم به بیان دیدگاه‌ها و ارائه برنامه‌های آتی خود در حوزه فرهنگ و هنر استان پرداخت.
انتهای پیام

captcha