ایجاد اشتغال پایدار روستایی برای بیش از ۱۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3838088
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲

ایجاد اشتغال پایدار روستایی برای بیش از ۱۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی از ایجاد اشتغال پایدار روستایی برای بیش از ۱۰ هزار نفر خبر داد و گفت: تا به‌امروز ۲۰ هزار و ۲۸۱ متقاضی اشتغال روستایی از استان در سامانه کارا برای اخذ تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

ایجاد اشتغال پایدار روستایی برای بیش از ۱۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رضا نقی‌زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۵ شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال پایدار روستایی، آذربایجان‌غربی جز استان‌های برتر کشور بوده است، اظهار کرد: تا به‌امروز ۲۰ هزار و ۲۸۱ متقاضی اشتغال روستایی از استان در سامانه کارا برای اخذ تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: میزان پرداختی تسهیلات از این تعداد برای ۳ هزار و ۷۲۸ طرح صورت گرفته و با اعتباری بالغ بر ۳۳۶ میلیارد تومان بوده و در همین راستا در حوزه اشتغال روستایی برای ۱۰ هزار و ۷۹۲ اشتغال ایجاده است.

وی با بیان اینکه امسال ۷ هزار و ۷۷۱ مقرری بیمه بیکاری در استان برقرار شده است، تصریح کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است.

نقی‌زاده با اشاره به ثبت ۱۱ هزار و ۵۵۲ دادخواست حقوقی طی سال گذشته در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد برای ۱۱ هزار و ۵۷ نفر رای صادر شده که ۶۶ درصد آرا سازشی بوده است.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۸۳۹ نفر کارورز در طرح کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد با ۸۸۰ نفر قرارداد منعقد شده است.
انتهای پیام

captcha