قوانین حوزه عفاف و حجاب به زائران خارجی در قم گوشزد شود
کد خبر: 3839429
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

قوانین حوزه عفاف و حجاب به زائران خارجی در قم گوشزد شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در امور روحانیون گفت: بی‌توجهی برخی زائران عراقی نسبت به فرهنگ مذهبی شهر مقدس قم خوشایند نیست؛ بنابراین بهتر است قبل از این که به قم برسند، آگاهی‌های لازم نسبت به مسائل فرهنگی و عفاف و حجاب به آن‌ها ارائه شود.

قوانین حوزه عفاف و حجاب به زائران خارجی در قم گوشزد شود

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست قرارگاه فرهنگی ۱۹ دی روز گذشته، 10 شهریور‌ماه در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد، مشاور تولیت آستان مقدس در امور روحانیون در این نشست با اشاره به حضور زائران غیر ایرانی به ویژه از کشور عراق در قم گفت: متأسفانه برخی میهمانان عراقی که بیشتر به صورت خانوادگی وارد قم می‌شوند، با توجه به عدم شناخت فضای مذهبی این شهر، در مواردی با پوشش‌های نامتعارفی در اطراف حرم مطهر دیده می‌شوند.

وی با بیان این که محل استقرار و هتل‌های این افراد بیشتر در اطراف حرم است، اذعان کرد: بی‌توجهی این زائران نسبت به فرهنگ مذهبی شهر مقدس قم خوشایند نیست؛ بنابراین بهتر است قبل از این که به قم برسند، آگاهی‌های لازم نسبت به مسائل فرهنگی و عفاف و حجاب به آن‌ها ارائه شود.

غیرت دینی مردم و مسئولان تقویت شود

در ادامه حجت‌الاسلام ولدان، رئیس شورای هماهنگی ائمه جمعه استان قم گفت: آنچه که باید در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی در استان قم انجام دهیم، رواج گفتمان و فرهنگ زیست در حرم اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که در این عرصه، باید نسبت به تقویت غیرت دینی مردم، مسئولان و نخبگان تلاش کرد، گفت: شایسته است قرارگاه فرهنگی ۱۹ دی دفاتر رصد و موضوع‌شناسی و مسئله‌شناسی در مناطق مختلف قم داشته باشد. ما باید از این نقاط به صورت مرتب بازخوردگیری کنیم.

حجت‌الاسلام ولدان ادامه داد: در عرصه گفتمان‌سازی باید فکر جدی کنیم. مسائلی که در عرصه فرهنگی مطرح می‌شود، نیازمند مقولاتی است که لازم است درباره آن کارهای فکری و گفتمان‌سازی انجام پذیرد. در این شرایط فرهنگ‌سازی‌ها، امور را پیش می‌برد.

بسیاری نسبت به جرم بودن بی‌حجابی بی‌اطلاعند
حجت‌الاسلام حسن غریب، معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب قم نیز در این نشست گفت: دغدغه و انگیزه قوی در قوه قضائیه برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، به ویژه در مسئله عفاف و حجاب وجود دارد که در این راستا حمایت از آمران به معروف در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این عرصه قضات دغدغه‌مندی وجود دارند و رسیدگی به پرونده‌هایی در این موضوعات با حساسیت‌های خاصی انجام می‌شود. هر پرونده و گزارشی که در این عرصه می‌آید، با قاطعیت و جدیت پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام غریب با ابراز تأسف از بی‌اطلاعی برخی از هنجارشکنان نسبت به جرم بودن بی‌حجابی خود و مسائل حقوقی و قانونی آن گفت: باید نسبت به مسئله تذکر لسانی بسیار جدی‌تر عمل کرد و در جامعه آگاهی‌بخشی همگانی در این عرصه انجام گیرد.

جلال بيطرفان

انتهای پيام

captcha