آزادسازی چهار زندانی جرائم غیرعمد کردستانی از محل درآمد موقوفات
کد خبر: 3845690
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

آزادسازی چهار زندانی جرائم غیرعمد کردستانی از محل درآمد موقوفات

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار زندانی جرائم غیرعمد استان کردستان از محل درآمد موقوفات استان آزاد شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: از ابتدای امسال در راستای اجرای امینانه نیات واقفان کردستانی چهار زندانی جرائم غیرعمد از محل درآمد موقوفات استان آزاد شدند.
وی با بیان اینکه این تعداد زندانی جرائم غیرعمد از محل درآمد موقوفه دارالاحسان سنندج آزاد شدند، افزود: کمک به نیازمندان و رفع مشکلات آنان در زمینه‌های مختلف یکی از نیات موقوفه دارالاحسان سنندج است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال از محل درآمد این موقوفه برای آزادی این چهار زندان اشاره و عنوان کرد: موقوفات متعلق به مردم هستند و افزایش بهره‌وری و منفعت موقوفات موجب خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از موقوفات کردستان وقف برمساجد است، اعلام کرد: باید تلاش شود، زمینه گسترش وقف در زمینه‌های مختلف و بهره‌گیری از درآمد موقوفات در زمینه‌های اجتماعی از جمله آزادی زندانیان فراهم شود.
حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: با افزایش درآمد موقوفاتی که با نیات رفع مشکلات مردم و موضوعات فرهنگی و اجتماعی در استان وجود دارد تا پایان سال بتوانیم گام‌های مؤثرتری برای آزادی برخی دیگر از زندانیان جرائم غیرعمد برداریم.
انتهای پیام

captcha