درخواست ائتلاف فتح عراق برای تعامل مثبت با پیشنهاد آیت‌الله سیستانی
کد خبر: 3847813
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳

درخواست ائتلاف فتح عراق برای تعامل مثبت با پیشنهاد آیت‌الله سیستانی

گروه بین‌الملل ــ ائتلاف فتح عراق، امروز، 14 مهرماه، از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور خواست تا با پیشنهاد آیت‌الله سیستانی درباره تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی مشکلات مردم عراق، تعامل مثبت داشته باشند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، ائتلاف فتح در بیانیه‌ای تأکید کرد: آیت‌الله سیستانی، مرجعیت دینی عراق، همواره بر حفظ امنیت مردم عراق تأکید داشته و منافع این ملت را پیگیری می‌کند. ایشان برای تحقق خواسته‌های ملت صبور عراق سفارش‌هایی را به مقامات سیاسی این کشور ارائه داده‌ است.
 
در ادامه این بیانیه تأکید شده است: بر اساس سفارش‌های آیت‌الله سیستانی، از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس پارلمان و همه مقامات عراقی می‌خواهیم تا نسبت به پیشنهاد این مرجع تقلید مبنی بر تشکیل کمیته‌ای برای بررسی دقیق اوضاع کشور، تعامل مثبت داشته باشند.
 
این بیانیه می‌افزاید: ائتلاف فتح متعهد می‌شود که با سایر احزاب سیاسی در عراق همکاری داشته باشد و تمام تلاش خود را برای وضع قوانین لازم جهت موفقیت این کمیته و اجرای برنامه‌های آن به کار ببندد.
 
سیداحمد الصافی، نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی، جمعه گذشته در خطبه‌های نماز جمعه کربلا از پیشنهاد مرجعیت دینی عراق برای تشکیل کمیته‌ای متشکل از اعضای غیردولتی، برای مبارزه با فساد در این کشور خبر داد.
 
یادآور می‌شود، استان‌های مختلف عراق اعم از بغداد، بصره، میسان، دیوانیه، بابل، نجف، واسط و کربلا از سه‌شنبه هفته گذشته، 9 مهرماه سال جاری، شاهد تظاهرات شهروندان عراقی در اعتراض به بیکاری، فساد و نقص خدمات اجتماعی است که بنابر اعلام رسانه‌ها، در نتیجه نفوذ عناصر خشونت‌طلب در این اعتراضات تاکنون حدود 100 نفر کشته و 4 هزار نفر زخمی شده‌اند.
انتهای پیام
captcha