ویژه‌برنامه‌های پایان ماه صفر در حرم رضوی
کد خبر: 3852636
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

ویژه‌برنامه‌های پایان ماه صفر در حرم رضوی

گروه اجتماعی ــ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، برنامه‌های حرم مطهر رضوی را به‌مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) تشریح کرد.

برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به برنامه‌های شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: با توجه به حضور میلیونی زائران و عاشقان امام رضا(ع) در مشهد مقدس و برای عزاداری در این ایام، حرم مطهر رضوی برنامه‌های زیادی را برنامه‌ریزی کرده تا زائران گرامی در هر ساعتی از شبانه‌روز که وارد حرم مطهر می‌شوند از این برنامه‌ها استفاده کنند. برنامه‌های در نظر گرفته شده از اذان صبح و سحرگاهان شروع خواهد شد و تا پایان شب هم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این برنامه‌ها از بعدازظهر امروز پیش از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حضراتی آغاز می‌شود و پس از نماز نیز مراسم ویژه شب رحلت پیامبر اکرم(ص) در رواق امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و مرثیه‌سرایی حاج احمد واعظی، مهدی رسولی و در بخش دوم برنامه‌های امشب نیز از سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی اصفهانی و از مرثیه‌سرایی جواد رسولی، نادر جوادی و ابراهیم رهبر بهره‌مند خواهیم شد.

شریعتی‌نژاد بیان کرد: همچنین در رواق‌های دیگر از جمله ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد، رواق‌های حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و دارالحکمه هم به همین صورت، قبل و بعد از نماز مغزب و عشاء برگزار خواهد شد. البته گفتنی است که مهم‌ترین برنامه‌ها در رواق دارالحجه با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری و در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقامیری برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: برای مراسم فردا، پنجم آبان‌ماه نیز به‌مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) پس از نماز صبح برنامه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام اسلامی‌فر و مداحی حاج رضا عرفانیان خواهیم داشت، زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی پس از این برنامه نیز پیش از نماز ظهر و عصر می‌توانند از بیانات آیت‌الله علم‌الهدی و مداحی حسین محمدنیا و امیر عارف بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: بعد از نماز ظهر و عصر نیز اجتماع عزاداران رحلت پیامبر اکرم(ص) در صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد که در این اجتماع افرادی چون مهدی رسولی، احمد ملائکه، ابوالفضل مشکینی و سیدعلی حسینی‌نژاد به مرثیه‌سرایی خواهند پرداخت.

شریعتی‌نژاد اظهار کرد: همچنین پس از نماز ظهر و عصر نیز برنامه‌ای در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد که در این برنامه از بیانات آیت‌الله کازرونی و مرثیه‌سرایی سعید قانع و سید‌حجت بحرالعلوم استفاده خواهیم کرد، با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم ادامه پیدا خواهد کرد و در ادامه نیز حجت‌الاسلام رفیعی به سخنرانی خواهد پرداخت.

انتهای پیام
captcha