بی‌طرفی، وظیفه تمامی مجریان انتخابات است
کد خبر: 3857633
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

بی‌طرفی، وظیفه تمامی مجریان انتخابات است

گروه اجتماعی ــ استاندار سمنان با بیان اینکه بی‌طرفی در انتخابات وظیفه ماست و تمام تلاش خود را برای حفظ آن به کار خواهیم بست، گفت: ما قیّم مردم نیستیم، مردم ایران، مردمی رشید و انقلابی هستند که همواره حمایت و همراهی خود را با آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری ثابت کرده‌اند.

پرهیز از دامن‌زدن به اختلافات منطقه‌ای در انتخابات ضروری است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا آشناگر، استاندار، شب گذشته، 25 آبان‌ماه در دیدار با رئیس و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان، مدیران اجرایی و ناظران انتخابات را امنای نظام و مردم دانست و گفت: همه ما خود را امین مردم و نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم و به‌طور طبیعی یکی از وظایف افراد امین این است که حتماً امانت را حفظ کرده و در آن خیانت نکنند.

وی ادامه داد: همه ما به‌عنوان فرزندان انقلاب وظیفه داریم در شرایط خاص کنونی کشور، تلاش کنیم تا زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنیم؛ چرا که حضور مردم در این برهه، نشان‌دهنده تعلق خاطر مردم به انقلاب خواهد بود.

استاندار سمنان با بیان اینکه بی‌طرفی در انتخابات وظیفه ماست و تمام تلاش خود را برای حفظ آن به کار خواهیم بست، متذکر شد: ما قیّم مردم نیستیم، مردم ایران، مردمی رشید و انقلابی هستند که همواره حمایت و همراهی خود را با آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری ثابت کردند.

آشناگر با بیان اینکه برای مشارکت بالای مردم در انتخابات و حفاطت از رأی آنان، باید امنیت را در قبل‌، حین و پس از انتخابات رعایت کنیم، یادآور شد: شرایط امروز کشور ما از نظر سیاسی‌، شرایط خاصی است و همه می‌دانیم که چه تکلیف مهمی بر عهده ماست‌.

استاندار سمنان با بیان اینکه انتخابات مجلس، بیشتر محلی و منطقه‌ای بوده و وزن سیاسی کمتری دارد، افزود: ما مسئولان اجرایی استان، در بحث انتخابات پیش رو، هیچ دلبستگی به فرد یا گروه خاصی نداشته و تنها دلبستگی ما‌، نظام است.

وی با اشاره به لزوم زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: در حال حاضر باید تمام دغدغه و تلاش ما‌، زمینه‌سازی مناسب جهت حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات است نه اینکه چه کسی در این انتخابات، حائز بیشترین رأی شود، هر شخصی که در انتخابات آینده‌، حائز حداکثر آرای مردمی شود، دلداده نظام است و باید وی را به‌عنوان منتخب مردم پذیرفت.

استاندار سمنان با بیان اینکه هیچ یک از اعضای ستاد انتخابات استان و هیئت‌های اجرایی استان حق ندارند له یا علیه افراد، سخنی را مطرح کنند، گفت: همین انتظار از اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات نیز می‌رود تا شاهد برپایی انتخاباتی باشکوه در کشور و استان باشیم.

وی با بیان اینکه مردم سمنان، مردمی حساس به سرنوشت خود هستند، ادامه داد: مردم استان در شرایط مختلف به رسالت خود عمل کرده و در تمام انتخابات گذشته، نشان داده‌اند که حضوری فعال و پویا دارند.

این مقام عالی استان با اشاره به ضرورت پرهیز از دامن‌زدن به اختلافات منطقه‌ای و سیاسی گفت: از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتظار دارم که به هیچ وجه به مسائل قومی، منطقه‌ای و جغرافیایی دامن نزده و در این راستا، هیئت‌های نظارت نیز به رسالت اساسی خود توجه جدی داشته باشند.

وی بر لزوم تعامل بین هیئت‌های اجرایی و نظارت در استان تأکید کرد و گفت: هر چه تعامل میان هیئت‌های اجرایی و نظارت در استان بیشتر باشد، بی‌تردید فهم مشترک ایجاد شده ژرفای بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha