مسئولان فضای بیان مطالبات مردم را فراهم کنند
کد خبر: 3858880
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

مسئولان فضای بیان مطالبات مردم را فراهم کنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان اینکه ماهیت حوادث اخیر از دو سال قبل از سوی اتاق فکر آمریکایی‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده بود، از مسئولان خواستار فراهم آوردن فضایی برای مطالبه‌گری به حق مردم شد.

موسوی

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در راهپیمایی مردم اهواز در حمایت از اقتدار و امنیت کشور که امروز، 2 آذرماه برگزار شد، با بیان اینکه از نظر صاحبنظران و تحلیل‌گران بین‌المللی، جمهوری اسلامی بدیل ندارد، گفت: کشورهای اسلامی و در رأس آن‌ها محور مقاومت، مورد حمله طرح شوم استکبار جهانی یعنی تجزیه قرار دارند. 

وی ادامه داد: رفتارشناسی آمریکا و استعمار در صد ساله اخیر نشان می‌دهد که هرگاه بخواهند تجزیه‌ای در منطقه صورت دهند، جنگ داخلی را در آن منطقه راه می‌اندازند.

موسوی‌فرد با بیان اینکه استکبار برای تحقق خاورمیانه بزرگ، جنگ داخلی را در برخی از کشورهای دنیا به راه انداخته‌اند اما تاکنون در ایران با تدبیر مقام معظم رهبری این طرحشان ابتر و شکست‌خورده باقی مانده است، افزود: نتیجه هرگونه ناامنی در کشورمان می‌تواند زمینه‌ساز آرزوی چهل ساله استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکای جهانخوار باشد و ایران را وارد جنگ داخلی بی‌انتهایی همچون سوریه، یمن و عراق کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: حوادث اخیری را که در کشور شاهد بودیم، از دو سال قبل توسط اتاق فکر آمریکایی‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده بود و هزینه و اعتبار مالی آن نیز از کشورهای منطقه پشتیبانی شد. ماهیت حوادث اخیر کاملاً با ماهیت فتنه ۸۸ متفاوت است؛ فتنه ۸۸ انقلاب رنگینی بود که از طریق نافرمانی مدنی به صورت نسبتا آرام، تغییر رژیم و براندازی را دنبال می‌کرد اما در حوادث اخیر که همراه با خشونت‌های عریان و رفتارهای وحشیانه بود، قطعا هدفِ براندازی را دنبال نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان در حوادث اخیر به دنبال دو هدف حداکثری و حداقلی بودند، گفت: هدف حداکثری‌ دشمن ایجاد جنگ داخلی است اما هدف حداقلی‌ آنها انتقام از امت ولایت‌مدار حزب‌الله و انقلابی ایران اسلامی است که در چهل سال تمام اهداف آن‌ها را باطل کرده‌اند.

موسوی‌فرد با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور همیشگی مردم در صحنه‏ افزود: حضور مردم در صحنه‌های مختلف از جمله امروز در راهپیمایی استان خوزستان و کلان‌شهر اهواز به این معنا نیست که نسبت به تصمیمات گله‌مند نیستند. مسئولان از قبل می‌توانستند در یک شیب ملایم، قیمت سوخت را افزایش دهند، به گونه‌ای که مردم این‌گونه تحت فشار قرار نگیرند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: از چهل سال گذشته تاکنون، هرگاه خواستیم مطالبات خودمان را به کف خیابان‌ها ببریم، با کمال تأسف استعمار از این حضور مردم که مطالبه به حق داشت، سوء استفاده کرد. مردم نیز هرگاه احساس کردند، انقلاب‌شان در خطر است از صحنه خارج ‌شدند و این بار هم به همین صورت عمل کردند.

وی بیان کرد: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر ایران باید فضایی را برای مطالبه‌گری به حق مردم فراهم کنند تا وقتی بخواهند از مطالبه خود بگویند، بتوانند خودشان را تخلیه کنند.

موسوی‌فرد با بیان اینکه آنهایی که دست به آتش زدن مساجد‏، قرآن و حوزه‌های علمیه‌ می‌زنند هدفشان انتقام از امت اسلامی است، گفت: مطالبه عمومی ما انتقام از مسببان اصلی، یعنی آمریکا و آل سعود است که اگر این انتقام گرفته نشود، شاهد حرکت‌های مشابه در کشورمان خواهیم بود. دومین مطالبه عمومی مردم مربوط به نیروهای پیاده نظام است، آن‌ها مصداق حکم فقهی محارب هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه باید نسبت به آن‌هایی که فریب خوردند و آن‌هایی که برای انتقام از نظام وارد میدان شدند تفکیک قائل شد، افزود: آنانی که به صورت آموزش‌دیده وارد میدان شدند، حکمشان محاربه است و یکی از راه‌های محاربه، اعدام است. تمام مسئولان از جمله خود ما باید متوجه باشیم که حساب آن مردمی که مطالبه به حق دارند را با حساب آن تعداد اراذل و اوباش جدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات چند دهه اخیر مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که ایشان همواره توجه ویژه‌ای به اقشار ضعیف جامعه داشته‌اند، گفت: گلایه امت اسلامی در زمینه گرانی، مسائل معیشتی و اشتغال به قوت خود باقی است. مطالبه عمومی همه ما نظارت مستمر است و نباید شاهد افزایش قیمت باشیم. هر گاه درصدی بر قیمت سوخت افزوده شده است، همزمان تمام کالاها با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و بر این اساس امت حزب‌الله در سراسر ایران که همواره نیز در صحنه بوده و از ارزش‌های دینی حمایت کرده است، مطالبه به حق‌اش نظارت مستمر بر قیمت‌ها است. حقوق‌های عقب افتاده و بیکاری که در استان شاهد آن هستیم نیز باید مورد توجه مسئولان باشد.

موسوی‌فرد در پایان از امت حزب‌الله، مردم، سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانان، سربازان گمنام امام زمان(عج) و استاندار خوزستان قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha