جشنواره جایزه ادبی همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3869246
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

جشنواره جایزه ادبی همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ سرپرست امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل ارشاد همدان، گفت: بیست‌وچهارمین جشنواره جایزه ادبی استان، دهه پایانی بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

بیست و چهارمین جشنواره جایزه ادبی همدان برگزار می‌شودهادی شیرمحمدی، سرپرست امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: بیست و چهارمین جشنواره جایزه ادبی استان همدان، دهه پایانی بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های شعر (قبل و بعد از نیما)، داستان کوتاه و کتاب برگزار می‌شود. شرکت برای عموم علاقه‌مندان و تمامی گروه‌های سنی در این جشنواره آزاد است، موضوع آثار نیز در دو بخش «آزاد و ویژه» پیش‌بینی شده است.

شیر محمدی گفت: شعار سال، «رونق تولید»، ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، نماز و نیایش، و امر به معروف و نهی از منکر، حقوق شهروندی (قانون‌گرایی، مدارای اجتماعی، نظم و انضباط و...) موضوعات بخش ویژه این جایزه ادبی هستند.

وی با بیان اینکه 2 داور در هر بخش آثار را داوری خواهند کرد، ابراز کرد: هر یک از شاعران می‌توانند حداکثر با ۳ اثر و نویسندگان با ۲ اثر در جشنواره شرکت داشته باشند.

سرپرست امور فرهنگی اداره ارشاد استان ادامه داد: تعداد کلمات داستان کوتاه ارسالی نباید از پنج هزار کلمه بیشتر باشد و آثار باید در دو نسخه تایپ شده بر روی یک طرف کاغذ A۴ ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های قبلی ارائه شده باشد،یادآور شد: در بخش کتاب نیز آثاری پذیرفته می‌شود که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ منتشر و چاپ شده باشد.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار اول بهمن‌ماه سال جاری است، گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره، می‌توانند آثار خود را از طریق ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: جایزه ادبی استان با هدف گسترش تحرک و پویایی در حوزه‌های شعر و داستان، ارتقای سطح بینش و آگاهی ادبی در جامعه به‌ویژه قشر جوان و نوجوان، فراهم ساختن زمینه مناسب جهت تبادل آراء و افکار اهل قلم و فراهم ساختن زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های جوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha