شاعران کردستانی به یاد سردار دل‌ها می‌سرایند
کد خبر: 3870700
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

شاعران کردستانی به یاد سردار دل‌ها می‌سرایند

گروه فرهنگی ــ یاد و خاطره سردار دل‌ها و بزرگمرد تاریخ و حماسه ایران زمین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با برگزاری شب شعر و خاطره‌گویی در سنندج گرامی داشته می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان با تسلیت مجدد به جهت شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سیل خروشان مردم در مراسم تشییع جنازه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی مسئولیت سنگین برای متولیان فرهنگ و هنر استان ایجاد کرده است.

وی افزود: رشادت‌های ماندگار و حماسه‌های تاریخی سردار شهید سلیمانی بایستی در اشعار و نوشته‌ها و همه هنرهای هشت‌گانه و حوزه فرهنگ بازتاب عمیق و جاودانه‌ایی داشته باشد.

قلعه‌شاخانی در خصوص شب شعر و خاطره‌گویی به یاد سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی بیان کرد: شب شعر و خاطره‌گویی در شهر سنندج با حضور شاعران برجسته کشوری‌، استانی و همچنین خاطره‌گویانی که از نزدیک با سردار همنشین و همرزم بوده‌اند با زبان فارسی و کُردی به همراه ویژه برنامه مداحی برگزار خواهد شد.

وی با دعوت از شاعران برجسته استان برای سرودن اشعار نغز و موضوعی در خصوص سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی تأکید کرد: استان کردستان مهد شاعران و ادیبان بزرگی بوده که دیوان اشعار آن‌ها در اکثر مراسمات و برنامه‌های فرهنگی گرمی بخش محافل ادبی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: از همین جا از شاعران برجسته کُرد زبان دعوت می‌کنم با سرودن اشعار نغز با موضوع رشادت‌ها و حماسه‌های تاریخی سردار شهید قاسم سلیمانی یاد وخاطره آن بزرگمرد تاریخ ایران زمین را گرامی بدارند.

وی در پایان یادآور شد: تاریخ و زمان دقیق مراسم معنوی شب شعر و خاطره‌گویی به یاد سردار دل‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha