اخلاق در تبلیغات انتخاباتی فراموش نشود
کد خبر: 3879818
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸

اخلاق در تبلیغات انتخاباتی فراموش نشود

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: نامزدهای مجلس و هواداران آنان سعی کنند اصل اخلاق را در تبلیغات انتخاباتی رعایت کنند؛ نباید به مردم دروغ بگویند و وعده‌های دروغین داده شوند و یا اینکه علیه دیگران تهمت و افترا بزنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز، 30 بهمن‌ماه در جمع طلاب دارالعلوم این شهرستان گفت: الله تعالی پیامبران را فرستاد تا در میان مردم به اصلاح عقیده و اخلاق بپردازند؛ یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد تا آن جمعیت کثیر به دین اسلام جذب شوند، اخلاق نیکوی رسول خدا(ص) بود، در حقیقت این زور و شمشیر نبود که اسلام را گسترش داد، بلکه اخلاق درست بود که سبب شد مردم به آغوش اسلام بیایند.

وی ادامه داد: خداوند خطاب به پیغمبرش می‌فرماید «‌وَإِنَّكَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظيمٍ» (سوره قلم، آیه 4) یعنی تو اخلاق عظیم و برجسته‌ای داری؛ خود رسول‌الله(ص) نیز می‌فرمایند «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» بنابراین بحث اخلاق در دین اهمیت بسیاری دارد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: الله تعالی بهشت را برای انسان آفریده است، اما بهشت از آنِ کسی‌ است که خود را با برنامه‌های اسلام که برای ساختن و تزکیه انسان هستند، تطبیق بدهد و از بداخلاقی و زشتی‌های اخلاق پاک شود.

وی افزود: اگر از افق بالاتری نگاه کنیم می‌بینیم که شرک و فساد عقیده، بزرگ‌ترین بداخلاقی است؛ بزرگ‌ترین ظلم و بی‌انصافی این است که انسان دیگران را در عبادت و یا در صفاتی که ویژه الله تعالی هستند شریک قرار دهد.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: بدترین بداخلاقی و بزرگترین ظلم در حق الله تعالی این است که انسان پروردگاری را که به او نعمت داده و روزی می‌دهد نافرمانی کند و به دستوراتش عمل نکند.

وی افزود: ظلم بر انسان و تضییع حقوق انسان‌ها، دروغ، وعده ‌خلاف، عهدشکنی، نفاق، دورنگی و سایر اخلاق رذیله برخلاف تعلیم اسلام و مغایر با مکارم اخلاقی هستند.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: صداقت، راستگویی و اخلاق نیک بزرگ‌ترین اعمال انسان در روز قیامت هستند که در ترازوی اعمالش گذاشته می‌شوند. کسی که اخلاقش را نیک می‌کند الله او را در وسط بهشت جای می‌دهد. در حدیث شریف آمده است که در روز قیامت بر روی ترازو بیشترین وزن را اخلاق نیک دارد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی قرار داریم؛ متأسفانه در چنین ایامی تهمت و دروغ و افترا علیه یکدیگر زیاد صورت می‌گیرد.

این عالم اهل سنت اظهار کرد: نامزدهای مجلس و هواداران آنان سعی کنند اصل اخلاق را در تبلیغات انتخاباتی رعایت کنند؛ نباید به مردم دروغ بگویند و وعده‌های دروغین داده شود و یا اینکه علیه دیگران تهمت و افترا بزنند.

انتهای پیام
captcha