جمع‌آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در سمنان
کد خبر: 3879925
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

جمع‌آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در سمنان

مدیر کل کمیته امداد سمنان با بیان اینکه طی سال جاری ۱۳ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.

جمع‌اوری 13 میلیارد تومان زکات در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، محسن مسعودیان‌راد، مدیر‌کل این نهاد ظهر امروز، 30 بهمن‌ماه از جمع‌آوری ۱۳ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان زکات در این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: شاهرود با دو میلیارد و ۹۵۶ میلیون تومان بیشترین پرداخت زکات را در استان داشته است که در این راستا سمنان با یک میلیارد و ۸۱۱ و میامی با یک میلیارد و ۴۹۳ میلیون تومان در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مسعودی‌راد با تأکید بر اینکه سهم زکات واجب ۸۳۳ میلیون تومان است، یادآور شد: ۱۱ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده زکات مستحبی است.

مدیر‌کل کمیته امداد سمنان بیشترین میزان زکات پرداخت‌شده با ۸۷ درصد را سهم فقرا دانست و افزود: ۱۳ درصد مابقی برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود و زکات جمع‌آوری‌شده هر منطقه برای همان محل صرف خواهد شد.

به گفته وی، ریالی از زکات جمع‌آوری‌شده به شهر یا استان دیگری انتقال داده نمی‌شود، زیرا حق جابه‌جایی مبالغ جمع‌آوری‌ شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha