اجرای طرح «نهضت قرآنی» در دیشموک
کد خبر: 3883504
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

اجرای طرح «نهضت قرآنی» در دیشموک

امام جمعه شهر دیشموک گفت: طرح نهضت قرآنی هفته‌ای یک بار به‌صورت گردشی در منازل مردم به‌صورت داوطلبانه اجرا می‌شود.

اجرای طرح «نهضت قرآنی» در دیشموک

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند، امام جمعه شهر دیشموک امروز، 16 اسفندماه در نشست هماهنگی و آغاز نهضت قرآنی در دیشموک، گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر شروع نهضت ملی قرآنی و دستور به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ترتیل و تفسیر قرآن کریم در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در دیشموک برگزار شد.

وی با اشاره به نحوه اجرای نهضت قرآنی، افزود: نهضت قرآنی هفته‌ای یک بار به‌صورت گردشی در منازل مردم به‌صورت داوطلبانه برگزار می‌شود.

امام جمعه شهر دیشموک بیان کرد: خانواده‌هایی که مایل به برگزاری تلاوت کلام‌الله و نورانی کردن خانه‌هایشان با آیات قرآن هستند، می‌توانند به‌صورت داوطلبانه میزبان مهمانان قرآنی در منازل باشند.

حجت‌الاسلام راوند با اشاره به اهداف این نهضت، بیان کرد: هدف از برگزاری تلاوت قرآن کریم در منازل شهروندان دیشموکی نشر و گسترش فرهنگ قرآنی در منطقه و آَشنا کردن اعضای خانواده به نور قرآن و تلاوت آن است.

وی افزود: در این نهضت هر کس با در دست داشتن قرآن موجود در خانه در جلسات قرآن شرکت و گسترش‌دهنده فرهنگ قرآنی در سطح منطقه است.

امام جمعه دیشموک با اشاره به تشکیل کارگروه قرآنی، تصریح کرد: برای بالابردن کیفیت کار و منظم برگزار شدن نهضت قرآنی کارگروهی متشکل از سه نفر از اعضای ستاد نماز جمعه عهده‌دار برگزاری این برنامه الهی و قرآنی شدند.

حجت‌الاسلام راوند تأکید کرد: شهروندان دیشموکی می‌توانند به کارگروه نهضت قرآنی در ستاد نماز جمعه مراجعه و میزبان قرآن و مهمانان قرآنی در خانه‌هایشان باشند.

وی ابراز کرد: در این طرح علاوه بر تلاوت قرآن در روزهای دوشنبه برنامه تفسیر قرآن کریم روزهای چهارشنبه در مسجد صاحب‌الزمان(عج) ویژه عموم مردم برگزار می‌شود.

امام جمعه دیشموک با اشاره به جلسات تفسیر، گفت: در جلسات تفسیر هر شب چند آیه از کلام‌الله مجید قرائت و تفسیر آن به جوانان و عموم مردم ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام راوند یادآور شد: جلسات تفسیر در کنار اقامه نماز جماعت بوده که سبب پرداختن به فریضه مهم نماز جماعت و ترویج اندیشه‌های قرآنی بین جوانان و عموم مردم می‌شود.

انتهای پیام
captcha