جمع‌آوری ۱۴ میلیارد تومان زکات در سمنان
کد خبر: 3884581
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

جمع‌آوری ۱۴ میلیارد تومان زکات در سمنان

مدیر کل کمیته امداد سمنان، با اشاره به مشارکت مردم متدین و خداجوی استان در امور خیر، گفت: در سال جاری ۱۴ میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 14 میلیارد تومان زکات در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، محسن مسعودیان‌‌راد، مدیر کل این نهاد امروز، 21 اسفند در نشست شورای زکات با بیان اینکه در سال جاری ۱۴ میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: ۸۷ درصد از این میزان زکات یعنی رقمی نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان به سهم فقرا اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ۱۳ درصد دیگر زکات جمع‌آوری شده در سطح استان به امور عام‌المنفعه اختصاص یافته که در این راستا شاهرود با دو میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان زکات پیشتاز این امر خیر در سطح هشت شهرستان استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه باید پیامدهای مثبت پرداخت زکات برای عموم مردم تبیین شود، متذکر شد: بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از مجموع زکات گردآوری شده زکات مستحبی بوده که نشان می‌دهد مردم تا چه اندازه به مسائل دینی‌شان اهمیت می‌دهند.

مسعودیان‌راد درباره برخی نگرانی‌های مردم استان سمنان در خصوص زکات، افزود: زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه باید در همان شهر یا استان هزینه شود که بر این اساس هیچ گونه حق جابه‌جایی مبالغ جمع‌آوری شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره‌گیری از زکات وجود نداشته باشد.

وی آزادی زندانیان جرایم غیر عمد،کمک هزینه ازدواج، جهیزیه به نوعروسان و دختران نیازمند در شرف ازدواج، ساخت و خرید واحدهای مسکونی برای نیازمندان و تهیه سبدهای کالا را از مهم‌ترین مصادیق کارهای عام‌المنفعه برشمرد.

انتهای پیام
captcha