ممنوعیت تردد گردشگران در منطقه ثبت جهانی شهداد
کد خبر: 3885408
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳

ممنوعیت تردد گردشگران در منطقه ثبت جهانی شهداد

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: از ورود خودروهای غیربومی به منطقه ثبت جهانی شهداد جلوگیری می‌شود و جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تردد گردشگران تا اطلاع ثانوی در این منطقه ممنوع است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان دیروز شنبه، 24 اسفندماه گفت: با همکاری پایگاه ثبت جهانی بیابان لوت، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، علوم پزشکی و هلال احمر از ورود خودروهای غیر بومی به منطقه ثبت جهانی شهداد جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه گردشگران برنامه سفر به منطقه شهداد را لغو کنند، تصریح کرد: با وجود هشدارهای وزارت میراث فرهنگی، وزارت بهداشت و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ولی متاسفانه شاهد حضور خودروهای غیر بومی در منطقه شهداد هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان افزود: اماکن تاریخی و مناطق گردشگری استان کرمان شرایط پذیرش گردشگر را ندارند و در حال حاضر تمام اماکن موزه‌ای، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌های مسافر و مهمانسراهای ادارات دولتی تعطیل هستند و هیچ نوع خدمات گردشگری به مسافران داده نمی‌شود.

فعالی با اشاره به دستور العمل ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم و برنامه جمعی در تاسیسات گردشگری استان کرمان، اظهار کرد: هرگونه تخطی از این دستور العمل منجر به پلمب و لغو مجوز مراکز اقامتی متخلف می‌شود.

انتهای پیام
captcha