عناوین و برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم اعلام شد
کد خبر: 3894895
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

عناوین و برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم اعلام شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، روزشمار هفته گرامیداشت مقام معلم و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در این هفته را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا، علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، در نشستی خبری که امروز سه‌شنبه، 9 اردیبهشت‌ماه، به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد، به روزشمار هفته معلم و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای این هفته اشاره و بیان کرد: هفته معلم را در شرایط تعطیلی مدارس و شیوع کرونا برگزار می‌کنیم. با توجه به همین شرایط، برنامه‌ها در قالب غیرحضوری و ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به نام‌گذاری هفته معلم اشاره کرد و گفت: شروع هفته معلم همزمان با روز ۱۲ اردیبهشت و سالروز شهادت شهید استاد مطهری است. روز شنبه، ۱۳ اردیبهشت با عنوان «روز معلم و نقش و جایگاه او در گام دوم انقلاب اسلامی»، ۱۴ اردیبهشت، با عنوان «معلم و مرجعیت علمی و اجتماعی»، ۱۵ اردیبهشت، روز «معلم و نقش او در تحول نظام آموزشی و پرورشی»، ۱۶ اردیبهشت، روز «تجلیل از پیشکسوتان و گنجینه‌های تعلیم و تربیت»، ۱۷ اردیبهشت روز «معلم، جهاد آموزشی و سلامت خانواده» و ۱۸ اردیبهشت‌ماه با عنوان «نقش معلم در جهش تولید علم و فناوری» نام‌گذاری شده است.
 
الهیار با بیان اینکه در این هفته متناسب با نام‌گذاری ایام هفته، برنامه‌هایی تدارک دیده شده است، افزود: برنامه‌ها به دو دسته ملی و استانی تقسیم می‌شوند. روز ۱۰ اردیبهشت، آئین کلنگ‌زنی اولین پروژه تأمین مسکن فرهنگیان انجام می‌شود. سال گذشته تفاهمی با وزارت راه برای تأمین ۱۷۰ هزار مسکن ویژه فرهنگیان منعقد شد. توزیع زمین در استان‌های مختلف یکسان نیست. کار برای تأمین زمین با جدیت دنبال شده و ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی آماده ساخت است که فردا مراسم کلنگ‌زنی آن با حضور معاون اول رئیس جمهور در شهر پرند استان تهران انجام می‌شود و همزمان در هفت استان دیگر این اتفاق رقم می‌خورد و از فردا وارد فاز اجرایی ساخت مسکن فرهنگیان می‌شویم.

وی همچنین به دیدار ویدئو کنفرانس وزیر آموزش و پرورش با مسئولان استانی و نمایندگان معلمین در روز 11 اردیبهشت‌ماه، اشاره کرد و گفت: نمایندگانی از اولیا نیز حضور دارند و بی‌پرده با وزیر سخن می‌گویند.

الهیار ادامه داد: در روز جمعه، ۱۲ اردیبهشت پیام تبریک وزیر از طریق پیامک برای همه معلمان ارسال می‌شود و پیام تلویزیونی رهبر انقلاب از طریق رسانه ملی پخش می‌شود. همچنین گفت‌وگوی تلفنی با خانواده شهیدان باهنر، رجایی و مطهری و چند تن از پیشکسوتان فرهنگی را خواهیم داشت.

وی افزود: روز شنبه دیدار ویدئوکنفرانسی معلمان با رئیس جمهور را خواهیم داشت و روز یکشنبه برنامه‌های استانی پیگیری می‌شوند. روز دوشنبه دیدار ویدئو کنفرانسی با رئیس مجلس، روز سه‌شنبه چند برنامه تلویزیونی با حضور وزیر و معاونان وی تدارک دیده شده و روز چهارشنبه نیز برنامه‌های استانی اجرا می‌شود که با برنامه‌های ملی تداخل نداشته باشد. روز پنجشنبه نیز ارتباط وزیر آموزش و پرورش با معلمانی که در عرصه علم و فناوری فعالیت شاخص دارند، برقرار می‌شود.
 
فراخوان پژوهش در مورد چگونگی بزرگداشت مقام معلم
 
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین به چند اقدام ویژه دیگر اشاره و بیان کرد: فراخوانی به دانشگاه‌ها برای پژوهش درباره چگونگی بزرگداشت مقام معلم ارسال کرده‌ایم تا از سال آینده با الگویی علمی در این هفته پیش برویم. همچنین تالار گفت‌وگویی در سایت وزارتخانه شکل می‌گیرد و معلمان می‌توانند ایده‌ها و تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

الهیار افزود: همچنین شبکه‌ای اختصاصی برای معلمان منتخب استانی تدارک دیده‌ایم. از هر استان چند معلم منتخب در این شبکه اختصاصی در سایت وزارت آموزش و پرورش حضور دارند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با اشاره به اینکه معلمان فداکار که جلوه‌های خاص ایثار در این ایام را نمایش دادند، در برنامه‌های هفته معلم مورد توجه خواهند بود، گفت: طی چند روز گذشته نیز وزیر آموزش و پرورش تماس‌ها و گفت‌وگو‌های تلفنی با برخی از آن‌ها داشته است.
 
تجلیل از ۴۰ معلم در سطح ملی

الهیار با بیان اینکه امسال تجلیل از ۴۰ نفر در سطح ملی به عنوان نماینده معلمان انجام می‌شود، درباره بودجه تجلیل از معلمان و بودجه مراسم هفته معلم گفت: این مبلغ نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته و به ۱۴ میلیارد افزایش یافته است.
انتهای پیام
captcha