استقبال استان‌های مختلف از جشنواره «محراب در خانه»
کد خبر: 3896036
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

استقبال استان‌های مختلف از جشنواره «محراب در خانه»

مدیرکل ارشاد لرستان با اشاره به استفاده از فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، گفت: در فراخوان جشنواره «محراب در خانه»، شرکت‌کنندگان بسیاری از استان‌های مختلف کشور داشتیم.

استقبال استان‌های مختلف کشور از جشنواره «محراب در خانه»به گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل‌ از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان شنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که تجربه خوب ما در فضای مجازی باید پیگیری شود و از این پس بیشتر از این ظرفیت استفاده کنیم، گفت: با حضور پُررنگ خانواده‌ها، امروز فضای مجازی بسیار محیط سالم‌تری پیدا کرده است.

وی افزود: اگرچه حسب دستور وزیر، برنامه‌ای در مراکز فرهنگی و هنری برگزار نمی‌شود اما در فصای مجازی برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قرار داده‌ایم ازجمله برگزاری کنسرت آنلاین محلی تجربه بسیار موفقی بود که استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت و یا در فراخوان جشنواره «محراب در خانه»، شرکت‌کنندگان بسیاری از استان‌های مختلف داشتیم.

فتایی با بیان این‌که جشنواره «محراب در خانه» با همکاری گروه قرآن و عترت و شورای اقامه نماز اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برگزار شده است، اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور که برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نهادهای دولتی و مردمی مانند سایر حوزه‌ها تحت‌ تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است و به ناچار محدودیت‎هایی به‌دلیل لزوم رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت آحاد جامعه به وجود آمده است، این جشنواره به‌منظور تحکیم و ترویج برپایی نماز جماعت و مراسم مذهبی در محیط خانواده برگزار شده است.

وی با بیان این‌که در رشته تئاتر نیز در شهرهای استان برنامه‌هایی در فضای مجازی داریم که بسیار با استقبال مواجه شده است، فعالیت‌های کمیته اطلاع‌رسانی کرونا در لرستان را مطلوب دانست و اظهار کرد: این کمیته به نسبت بسیاری از استان‌ها بسیار موفق‌تر عمل کرد که نمود فعالیتش در چهارشنبه و پنج‌شنبه پایان سال و روز طبیعت ملموس بود.

مدیرکل ارشاد لرستان گفت: انتظار داریم مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تعادل را رعایت کرده و تمام توصیه‌های بهداشتی اعلام شده از سوی مراجع ذی‌صلاح را مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: واکنش به موقع رسانه‌ها در این مقطع ستودنی بود؛ بنابراین امیدوارم که از این پس نیز با اطلاع‌رسانی دقیق در ادامه اجرای طرح، بیش از پیش به افزایش سلامت عمومی کمک کنند.

انتهای پیام
captcha