بازگشایی مدارس سمنان از روز شنبه
کد خبر: 3898847
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

بازگشایی مدارس سمنان از روز شنبه

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مدارس استان از روز شنبه به مدت چهار هفته باز می‌شود، گفت: طی این ایام حضور دانش‌آموزان کاملاً اختیاری خواهد بود.

بازگشایی مدارس سمنان از روز شنبه

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دستورانی، مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان بعدازظهر روز گذشته 24 اردیبهشت در جلسه شورای معاونان آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه مدارس استان از روز شنبه به مدت چهار هفته باز می‌شوند، اظهار کرد: این تصمیم در ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با تأکید وزیر آموزش‌وپرورش صورت گرفت که حضور مدیران، معلمان، دبیران و کادر اجرایی از ۲۷ اردیبهشت در مدارس الزامی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مراکز آموزشی استثنایی، پیش‌دبستانی و خوابگاه‌های شبانه‌روزی و مناطق قرنطینه شده همچنان تعطیل هستند، متذکر شد: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری و شرط آن نیز داشتند ماسک و دستکش است که خانواده‌ها باید آن را تهیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه این چهار هفته برای جبران عقب‌ماندگی دانش آموزان در نظر گرفته‌شده متذکر شد: دانش‌آموزانی که نتوانستند از اپلیکیشن شاد و برنامه‌های تلویزیون استفاده کنند برای رفع اشکال مدارس دایر و معلمان موظف به پاسخ‌گویی هستند.

دستورانی بابیان اینکه سلامت جسمی و روانی دانش آموزان در اولویت آموزش‌وپرورش است، افزود: مدارس باید شرایطی را منظور کنند تا در هر مدرسه ۲۵ درصد دانش آموزان حاضر شوند و برنامه‌های درسی نیز از قبل اطلاع‌رسانی شده باشد.

مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان باید از تجمع دانش‌آموزان پرهیز و بوفه مدارس تعطیل شوند، یادآور شد: مدیران باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرهای خود، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، هلال احمر، سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی نسبت به ضدعفونی کردن مدارس تا قبل از بیست و هفتم اردیبهشت اقدام و همچنین در طول این یک ماه به صورت روزانه مدارس را گندزدایی کنند.

انتهای پیام
captcha