مصوبات جلسات هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سال جدید / 20 مؤسسه موافقت اصولی دریافت کردند
کد خبر: 3899308
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲

مصوبات جلسات هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سال جدید / 20 مؤسسه موافقت اصولی دریافت کردند

هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از ابتدای فعالیت رسمی ادارات در سال جدید، دو جلسه تشکیل داد که این جلسات مصوباتی نیز به همراه داشت.

حمیدرضا شیخ‌ویسی، معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نحوه برگزاری جلسات هیئت رسیدگی با وجود گذشت دو ماه از سال، گفت: با توجه به شرایط کرونا در کشور، از ابتدای سال 99 تاکنون دو جلسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تشکیل شده است.

وی با اشاره به مصوبات و خروجی جلسه شانزدهم و هفدهم این هیئت، اظهار کرد: مجموعاً 23 پرونده مؤسسه جدیدالتأسیس طی این دوجلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که 20 پرونده موافقت اصولی دریافت کردند و سه پرونده به دلیل عدم ارائه مستندات کافی، مورد تأیید قرار نگرفتند.

شیخ‌ویسی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا آیین‌نامه مصاحبه با متقاضیان تأسیس مؤسسه با گذشت یک سال از تشکیل هیئت، در دوره جدید مورد بازنگری قرار بگیرد، فلذا یکی از دستور جلسات آینده هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، همین موضوع خواهد بود.

معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: درخصوص ساماندهی شعب مؤسسات نیز کارگروه ویژه‌ای با عضویت حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، مهدی محمدی، محمدعلی خواجه پیری و بنده تشکیل شد.

شیخ‌ویسی با تأکید بر اینکه طی این جلسات مقرر شد روند تمدید پروانه فعالیت مؤسسات تا اطلاع ثانوی چهار ساله باشد، ادامه داد: پروانه فعالیت مؤسسات فرهنگی و هنری در سال نخست، شش ماه و یکساله است و مرحله دوم پس از دریافت گزارش عملکرد و تأیید استان و گروه نظارت و ارزیابی معاونت قرآن و عترت و در صورت دریافت مستندات مبنی بر فعال بودن مؤسسه، پروانه فعالیت مؤسسه چهار ساله صادر می‌شود.  

یادآور می‌شود، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجج‌اسلام محمدعلی خسروی، سیدمصطفی حسینی، عباس سلیمی، محمد‌علی خواجه‌پیری، مهدی محمدی، اصغر امیرنیا و حمیدرضا شیخ‌ویسی از اعضای این هیئت هستند.

همچنین جلسات هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سال 99 کما فی سابق، هر دو هفته یکبار، صبح‌های روز شنبه، ساعت 7:30 تشکیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha