نماز عید فطر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سمنان برگزار شد
کد خبر: 3901133
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

نماز عید فطر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سمنان برگزار شد

نماز عید فطر با حضور پرشور مردم متدین و خداجوی استان سمنان، به صورت غیرمتمرکز در یک نقطه و با رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و حفاظت شخصی برگزار شد.

نماز عید فطر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سمنان برگزار شد

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از دفتر ستاد نماز جمعه استان، مردم استان امروز 4 خرداد همزمان با نخستین روز از ماه شوال، نماز عید فطر، عید بندگی و طاعات و عبادات را به صورت غیرمتمرکز و در مساجد شهرها و روستاهای استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، فاصله مجاز و همراه داشتن وسایل حفاظ شخصی مانند سجاده و دستکش و… اقامه کردند.

مردم استان سمنان امروز یک ماه بندگی و طاعات خدا را در حالی جشن می‌گیرند که تقارن این ایام با سالروز آزادسازی خرمشهر شامگاه گذشته حال و هوای خاصی به استان بخشیده بود.

مراکز جمع آوری فطریه در برخی نقاط استان برپا هستند و نمازگزاران بعد از اقامه نماز فطریه‌های خودشان را نیز به صندوق‌های مخصوص کمیته امداد واریز می‌کنند همچنین امکان شماره‌گیری کدهای مرتبط و کارت به کارت فطریه روزه‌داران و فطریه سادات نیز از سوی کمیته امداد استان سمنان مهیا شده است.

این اولین بار است که نماز عید فطر به صورت متمرکز با حضور چند ده هزار نفری مردم استان در مصلی‌های نمازجمعه اقامه نمی‌شود و دلیل آن نیز شیوع ویروس کرونا است.

پس از تجربه برگزاری سه شب مراسم احیا در مساجد با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و همچنین همراه داشتن وسایل شخصی مانند چادر، ماسک، دستکش و… یکی از مطالبات مردم متدین استان بازگشایی مساجد به طور دائمی با حفظ همین مسائل است.

انتهای پیام
captcha