ایجاد 14 وقف جدید در سمنان
کد خبر: 3901644
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

ایجاد 14 وقف جدید در سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه 14 مورد وقف جدید از ابتدای سال 99 تاکنون در استان سمنان ایجاد شده گفت: وقف از نهادهای مقدس اسلام و از سنت‌هایی است که به‌منظور رفع فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف نهادینه شده است.

ایجاد 14 وقف جدید در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان امروز 8 خرداد در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه وقف از نهادهای مقدس اسلام و از سنت‌هایی است که به‌منظور رفع فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف نهادینه شده اظهار کرد:  در طول تاریخ کشورما، مردم مؤمن و خداجو بر اساس نیازهای روز جامعه خود اقدام به ایجاد موقوفاتی با نیات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌کردند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال 99 تاکنون 14 مورد وقف جدید به ارزش ریالی بالغ‌بر 44 میلیارد ریال در سطح استان ایجاد شده یادآور شد: در شهرستان دامغان تاکنون 6 مورد وقف جدید با نیت‌های متنوعی از قبیل هزینه‌های روزانه مساجد، ترویج علوم قرآنی و معارف اسلامی، تأمین نیازهای اساتید حوزه علمیه، برگزاری مجالس مذهبی و دعا ایجاد شده است.
تدینی ادامه داد: در اداره اجرایی شهر بسطام نیز 3 مورد وقف با نیت‌هایی مانند هزینه‌های جاری مساجد، خیرات و مبرات و هزینه تعمیرات خانه عالم ایجاد شده که در این راستا در شهرستان میامی نیز 2 مورد وقف جدید با نیت تعزیه‌داری و اطعام در روز تاسوعا ایجاد شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر اینکه در ادارات اجرایی شاهرود، گرمسار و سمنان نیز هرکدام یک مورد وقف جدید ایجاد شده افزود: اهم نیات این موقوفات شامل اشتغال‌زایی و کارآفرینی، تهیه دارو و جهیزیه نیازمندان، امورات قرآنی و خیرات و مبرات است.

انتهای پیام
captcha