اجرای طرح «لاله‌های روشن» در مدارس سمنان
کد خبر: 3903574
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵

اجرای طرح «لاله‌های روشن» در مدارس سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای طرح لاله‌های روشن در 90 مدرسه این استان خبر داد و گفت: این طرح در سال‌های آینده با حضور حداکثری مدارس، فرهنگیان و دانش‌آموزان نیز اجرایی می‌شود.

اجرای طرح «لاله‌های روشن» در مدارس سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان،به نقل از روابط عمومی ادره کل آموزش و پرورش استان، محمد دستورانی،مدیرکل این اداره عصر روز گذشته 18 خرداد در ستاد شاهد استان از اجرای طرح لاله‌های روشن در 90 مدرسه این استان خبر داد و گفت: این طرح در سال‌های آینده با حضور حداکثری مدارس، فرهنگیان و دانش‌آموزان نیز اجرایی می‌شود. 

وی ادامه داد: این طرح با موضوع «چهل هزار یادواره، چهل هزار شهید، چهل هزار مدرسه» در استان سمنان اجرا و 90 آموزشگاه و 224 فرهنگی در اجرای این طرح مشارکت داشتند.

دستورانی با بیان اینکه مدیران مدارس شاهد باید از صلاحیت‌های علمی، مدیریتی و اخلاقی ویژه‌ای برخوردار باشند، متذکر شد: انتخاب و انتصاب مدیران مدارس شاهد باید مورد توجه و اهتمام خاص قرار گیرد و برای همین سه نفر از افراد متقاضی و واجدشرایط که موفق به شرکت در آزمون و کسب امتیاز علمی و مصاحبه شده‌اند به ستاد شاهد استان معرفی، و تیم مصاحبه‌کننده ستاد، متشکل از عوامل آموزش و پرورش و بنیاد شهید، صلاحیت افراد را مورد بازخوانی قرار داده و یک گزینه را برای تصدی پست مدیریت آموزشگاه انتخاب خواهند کرد.

حسن فریدون، مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان نیز از فعالیت خوب و نقش تأثیرگذار فرهنگیان و معلمان تقدیر کرد و افزود: مراعات شرایط معیشی و روانی مردم در این روزها به ویژه در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان دارای اهمیت است و مدیران مدارس شاهد نیز باید در تکریم ارباب رجوع، به خصوص خانواده‌های شاهد و ایثارگران اهتمام لازم داشته باشند.

وی یکی از ملاک‌های اصلی انتخاب مدیران مدارس شاهد را بعد اعتقادی و پایبند بودن مدیر به ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و احترام به جامعه ایثارگری دانست و از اجرای قابل قبول طرح لاله‌های روشن در تمام مدارس استان قدرشناسی  کرد.

الهام سماوی، رییس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان نیز به تشریح فعالیت آموزشی و پرورش مدارس شاهد در فضای مجازی و شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) پرداخت و یادآور شد: حضور مدارس شاهد استان در بستر مجازی معطوف به فرهنگ‌سازی و رعایت بهداشت و سلامت در ایام شیوع کرونا، آموزش مباحث درسی، بزرگداشت مناسبت‌های ملی، مذهبی و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت در فضاهای مجازی است.

انتهای پیام
captcha