تحقق جهش تولید با خرید کالای ایرانی
کد خبر: 3903616
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

تحقق جهش تولید با خرید کالای ایرانی

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه جهش تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود، گفت: خرید کالای ایرانی کلید ایجاد اشتغال است و این امر باید در اولویت خرید قرار گیرد.

جهش تولید با خرید کالای ایرانی تحقق می‌یابد

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود عصر روز گذشته، 18 خردادماه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه در سال جهش تولید، خانواده‌ها و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند تا از تولید داخلی حمایت و شعار سال تحقق یابد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای تولید امری ضروری است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان نیز باید با تلاش بیشتر نگرانی مردم درباره کیفیت کالا را برطرف کنند تا جهش تولید به طور عملی در جامعه دیده شود که در این راستا یکی از حوزه‌های مؤثر در فرهنگ، اقتصاد و تولید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

امینی با تأکید بر اینکه فروش صنایع دستی در ترویج فرهنگ یک منطقه مؤثر بوده و همچنین زمینه رونق اقتصادی در بازارهای داخلی و خارجی را هم فراهم می‌کند، متذکر شد: باید هر خانه یک کارگاه تولیدی شود که بر این اساس تحقق این امر با فرهنگ‌سازی توسط شورای فرهنگ عمومی امکان‌پذیر است.

امام جمعه شاهرود بر تأثیر زبان هنر تأکید کرد و افزود: گاهی ممکن است یک سخنران برای رساندن مطلب و یا نقدی به مخاطب ساعتی صحبت کند اما با زبان شعر، طنز محترمانه و یا سرودن یک رباعی این کار با سرعت و نفوذ بیشتری انجام می‌شود.

نادر فخری، فرماندار شاهرود متذکر شد: دشمنان با تجربه جنگ تحمیلی فهمیدند که نمی‌توانند حریف مردم ایران شوند و به جنگ تمام عیار اقتصادی با ایجاد تحریم‌های ظالمانه روی آورده‌اند تا ملت ما را به زانو درآورده و ایران را زیر سیطره خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و کمک به بخش تولید در زمینه اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری باید در همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها نهادینه شود، یادآور شد: تنها راه برون‌رفت از وضعیت تورم و گرانی، توجه به بخش تولید است.

به گفته فرماندار شاهرود، از ابتدای سال کارگروه‌های جهش تولید در این شهرستان راه‌اندازی شده و هر چهارشنبه با حضور در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، مشکلات و موانع تولید بررسی می‌شود و تاکنون مشکلات هفت بنگاه تولیدی تا حدود زیادی رفع شده است.

فخری با اشاره به اینکه نامگذاری امسال به‌عنوان سال جهش تولید توسط رهبر انقلاب تعامل و همدلی خاصی بین مسئولان شهرستان ایجاد کرده است، اظهار کرد: شاهرود از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است که بر این اساس مسئولان شهرستان باید با همت جهادی و برنامه‌ریزی مناسب و دقیق از ظرفیت‌ها و فرصت‌های این شهرستان در برطرف کردن مشکل اشتغال و همچنین ایجاد سرمایه‌گذاری استفاده بهینه کنند.

انتهای پیام
captcha