تشکیل قرارگاه سازندگی برای رفع محرومیت از استان ایلام
کد خبر: 3904196
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
سلیمانی دشتکی خبر داد:

تشکیل قرارگاه سازندگی برای رفع محرومیت از استان ایلام

استاندار ایلام از تشکیل قرارگاه سازندگی برای رفع محرومیت در استان خبر داد و گفت: این قرارگاه متشکل از ۴ کمیته محرومیت‌زدایی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی است.

تشکیل قرارگاه سازندگی برای رفع محرومیت از استان ایلام
قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، امروز بیست‌و‌یکم خردادماه، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، با اشاره به تشکیل قرارگاه سازندگی برای رفع محرومیت در استان، گفت: این قرارگاه متشکل از ۴ کمیته محرومیت زدایی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی است و بصورت ماهیانه تشکیل جلسه خواهد داد.
استاندار ایلام به بالا بودن آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین راهبردها برای کاهش این آسیب‌ها رفع محرومیت در این مناطق است و برای این مهم نیازمند ایجاد سرمایه گذاری هستیم.
سلیمانی‌دشتکی در ادامه از دستگاه‌های متولی خواستار پیگیری و جذب سرمایه گذاری نهادها و بنیادها و مناطق محروم ریاست جمهوری در استان شد و گفت: مهمترین موضوع قرارگاه که می تواند در رفع محرومیت بیشتر تاثیرگذار باشد به جلب مشارکت بنیادها، ارگان‌ها و نهادهای قدرتمند سرمایه گذاری در استان برمی‌گردد.
وی به نشست سه جانبه استانداری با بنیاد مستضعفان کشور و معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری در ارتباط با تحت پوشش قرار دادن مناطق محروم استان چون هلیلان ذیل این نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: انتظار است پس از توافقات اولیه مسئولان و دستگاه‌های متولی پیگیر تفاهمات حاصله باشند و من بعد انتظار است این مهم به جد دنبال و پیگیری شود.
نماینده عالی دولت در استان عزم نظام را برای رفع محرومیت در مناطق مختلف استان جدی عنوان کرد و گفت: در این میان شهرستان تازه تاسیس هلیلان از محروم‌ترین مناطق استان و کشور است که نیازمند توجه بیشتر بوده و در این راستا مقرر گردیده کار دو پمپاژ در این منطقه یکی تا پایان سال مالی ۹۸ و دیگری تا پایان سال مالی جاری به سرانجام برسد.
وی با اشاره به اینکه تا پایان دولت زمان زیادی باقی نمانده است، گفت: خیلی فرصت نداریم و در این زمان باقیمانده باید با توان مضاعف کار کرد بطوریکه بتوانیم هم بر مشکلات پیش رو غلبه و در وضعیت تولید استان جهش ایجاد کنیم.
در این نشست همچنین، براتی، مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ضمن تشکر از توجه خوب استاندار ایلام به مددجویان تحت پوشش بهزیستی، از راه‌اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در استانهای کشور خبر داد و گفت: ایجاد و تاسیس این مراکز در تمامی استانهای کشور امسال در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.
وی مهمترین کار این مراکز را سم‌زدایی، بازتوانی و اشتغال مصرف کنندگان مواد مخدر عنوان کرد و ادامه داد: مصرف کنندگان مواد مخدر بر خلاف سایر مراکز اقامتی ترک اعتیاد به مدت یکسال در مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد نگهداری خواهند شد.
انتهای پیام
captcha