وجود امامزادگان متعدد، نشانه ولایتمداری مردم سمنان است
کد خبر: 3907704
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸

وجود امامزادگان متعدد، نشانه ولایتمداری مردم سمنان است

نماینده ولی فقیه در سمنان با بیان اینکه وجود امامزادگان متعدد در سطح استان، نشانه ولایتمداری مردم است، گفت: مردم به میزبانی از این بزرگواران، زائران و مجاوران افتخار می‌کنند.

وجود امامزادگان متعدد، نشانه ولایتمداری مردم سمنان است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف استان، آیت‌الله سید‌محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان، عصر روز گذشته، 9 تیرماه در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با وی به‌مناسبت دهه کرامت و روز تجلیل و تکریم از مقام امامزادگان، گفت: سمنان امتیازات زیادی دارد و یکی از بارزترین این امتیازات، وجود امامزادگان بزرگواری است که در اقصی نقاط آن وجود دارند و مردم از برکات وجودی آن‌ها برخوردار هستند.

وی افزود: حرم امن این امامزادگان، مورد اعتماد مردم استان است و در مشکلات و غم و شادی پناهگاه امنی هستند که پیر و جوان به آنجا پناه می‌برند.

امام‌ جمعه سمنان با اشاره به اینکه وجود امام علی ابن موسی‌الرضا(ع) عامل اصلی حضور سادات بزرگوار و امامزادگان جلیل‌القدر در ایران اسلامی است، اظهار کرد: عامل دیگر در بحث حضور امامزادگان جلیل‌القدر در کشور محبت اهل‌بیت و مودت این خاندان است که در دل مردم ولایتمدار استان سمنان وجود دارد.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در هر امامزاده‌ای که وارد می‌شوند دو رکعت نماز به‌جا می‌آورند، متذکر شد: مردم استان ارادت و توجه خوبی به امامزادگان دارند و لازم است مردم همچون گذشته جهت ایجاد زمینه‌های بهتر جهت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه به‌‌ویژه امامزادگان در مسیر حضرت رضا(ع) در کنار ادارات اوقاف و امور خیریه باشند.

انتهای پیام
captcha