مهدی‌شهر در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت
کد خبر: 3908550
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

مهدی‌شهر در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه اکنون مهدی‌شهر از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: در ساعت‌ها یا روزهای آینده احتمال تغییر شرایط شهرستان‌های استان وجود دارد.

مهدی‌شهر از نظر شیوع کرونا ویروس در وضعیت قرمز قرار گرفت

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ظهر امروز، 14 تیرماه در نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا که از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه از روزهای گذشته میزان حضور بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا ویروس به‌صورت بستری و درمانی به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزایش‌ یافته است، گفت: باید مردم مراقبت بیشتری از خود در برابر این ویروس داشته باشند.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون تست ۷۰۸ نفر از مجموع مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مثبت اعلام‌ شده که ۵۶۹ نفر از این افراد مداوا و مرخص شدند و مابقی در حال گذراندن مراحل درمانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه شرایط شیوع کرونا ویروس در استان بسیار شکننده است، متذکر شد: در هفته‌های گذشته در مرحله مدیریت این بیماری قرار گرفته بودیم که به دلیل شدت درگیر شدن استان‌های همجوار در روزهای گذشته به این ویروس، شرایط استان سمنان از نظر تست مثبت ابتلا، افزایش پیدا کرد.

دانایی با بیان اینکه اکنون مهدی‌شهر از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و در ساعت‌ها یا روزهای آینده احتمال تغییر شرایط (سفید، زرد، نارنجی و قرمز) شهرستان‌های استان وجود دارد، گفت: از روز آینده استفاده از ماسک در مکان‌های پرتجمع الزامی می‌شود و مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را با جدیت تمام در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام
captcha