رشد ۳۳ درصدی ذخیره‌سازی خون بند ناف در سمنان
کد خبر: 3909200
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

رشد ۳۳ درصدی ذخیره‌سازی خون بند ناف در سمنان

رئیس جهاددانشگاهی سمنان از رشد ۳۳ درصدی ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی این استان در سه ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

رشد ۳۳ درصدی ذخیره‌سازی خون بند ناف در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، حسن رهایی، رئیس این نهاد امروز، 17 تیرماه با اشاره به فعالیت هفت‌ساله نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی در استان، اظهار کرد: این نمایندگی از سال ۱۳۹۲ تاکنون در جهاددانشگاهی استان در حال خدمت‌رسانی است و تاکنون بالغ بر ۲ هزار مراجعه و ۶۰۰ مورد ذخیره‌سازی ثبت شده است.

وی از رشد ۳۳ درصدی ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی این استان در بهار ۹۹ خبر داد و افزود: این میزان افزایش با وجود شرایط بحرانی شیوع کرونا حاصل شد.

رئیس جهاددانشگاهی سمنان با بیان اینکه با توجه به برخورداری نمایندگی از نیروی مجرب در زمینه ژنتیک، مهم‌ترین وظیفه این نمایندگی اطلاع‌رسانی، جمع‌آوری، ارتباط خوب و مستمر با جامعه و ارسال نمونه خون بندناف خانواده‌های متقاضیان است، افزود: ذخیره‌سازی خون بندناف نوزادان از سال ۱۳۸۴ تا‌کنون در ایران در حال اجراست.

رهایی ادامه داد: تا‌کنون بالغ بر ۱۲۰ هزار نمونه در کشور ذخیره‌سازی شده و بیش از ۱۰۰ پیوند از طریق این سلول‌ها برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج توسط بانک عمومی و خصوصی رویان انجام شده است.

وی ارائه مشاوره پزشکی و اطلاع‌رسانی در خصوص کاربردها و مزایای سلول‌های بنیادی خون بندناف به مراجعان، برگزاری کلاس‌های آموزشی درباره فواید ذخیره‌سازی خون بندناف برای مادران باردار و زوج‌ها، برگزاری نشست‌های توجیهی برای کارمندان ادارات دولتی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های جمعی، پخش بروشورهای آموزشی در تمامی مطب‌های زنان زایمان و مطب‌های رادیولوژی را از مهم‌ترین اقدامات دفتر نمایندگی استان سمنان برشمرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان از امکان ارائه تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان ذخیره‌سازی خون بندناف در استان سمنان خبر داد و افزود: کسب عنوان نمایندگی برتر در کشور در سال‌های ۹۳، ۹۵ و ۹۷ بیشترین درصد رشد نمونه‌های فریز شده در سال ۹۶ و بیشترین درصد رشد ثبت قراردادهای اینترنتی در کشور در سال ۹۸ از جمله موفقیت‌ها و عنوان‌های کسب شده توسط نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی سمنان در سطح کشور است.

انتهای پیام
captcha