ترویج عفاف و حجاب ضامن افزایش امنیت اجتماعی است
کد خبر: 3910877
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

ترویج عفاف و حجاب ضامن افزایش امنیت اجتماعی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: در سایه حفظ شئونات اسلامی دایره گناه کوچک‌‌تر و دامنه معنویت و نشاط در جامعه افزایش می‌یابد. ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ضامن تحکیم بنیان خانواده و در نهایت افزایش امنیت اجتماعی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 26 تیر در همایش عفاف و حجاب علت افول اخلاق در بسیاری از کشورها را بی‌توجهی به فرهنگ عفاف و حجاب و نبود عفت و حیا در آن جامعه بیان کرد و افزود: اقامه حیا و عفت تنها به دین اسلام محدود نشده است و این اصل مهم در تمامی ادیان مذهبی مرسوم بوده است، اما امروز دولتمردان کشورهای غربی و امریکایی و دیگر کشورها برای رسیدن به مقاصد خود از این امر اساسی پرهیز می‌کنند.

وی پرداختن به شاخصه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را متذکر شد و اظهار کرد: رعایت نکردن عفاف و حجاب ریشه برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه است. باید مراقب بود مظاهر فساد با عدم رعایت عفاف و حجاب گسترش پیدا نکند. متأسفانه بروز برخی آسیب‌ها به دنبال رعایت نکردن حیا در اجتماع اتفاق می‌افتد که این امر مانع رشد و تعالی جامعه اسلامی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: تبیین نتایج دنیوی و اخروی حجاب و عفاف باید در کنار هم از سوی رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی تبلیغ شود؛ چرا که در فرهنگ اسلامی بیش از پرداختن به نتایج اخروی به نتایج و برکات دنیوی به عنوان یک عمل حسنه پرداخته شده است.

وی رعایت حجاب و عفاف را به عنوان میراث گران‌بهای اهل‌بیت(ع) و تکلیف الهی و دینی دانست و گفت: در سایه حفظ حرمت‌ها و شئونات اسلامی دایره گناه روز به روز کوچکتر و دامنه معنویت و نشاط در جامعه افزایش می‌یابد. ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ضامن تحکیم بنیان خانواده و در نهایت افزایش امنیت اجتماعی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان تصریح کرد: دشمنان اسلام و جوامع غربی به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ عفاف و حجاب، حیا و عفت در جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی هستند، آنان واقف هستند که فتنه‌های ظلمانی و شیطانی آنان از طریق اخلاص واقعی و رعایت عفاف از بین می‌رود. برای دوری از توطئه دشمنان قسم خورده نظام مردم باید نسبت به نیت شوم دشمنان هوشیار و در این مسیر با دولت و دستگاه‌های فرهنگی همسو شوند.

انتهای پیام
captcha