حضور در مسابقات قرآن هدفمند باشد
کد خبر: 3911363
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
یک داور قرآنی:

حضور در مسابقات قرآن هدفمند باشد

مریم خطیب با بیان اینکه متسابقان قرآن باید پیگیر کلاس‌های آموزشی باشند، گفت: حضور در مسابقات قرآن باید هدفمند باشد تا در ارتقای تلاوت و محفوظات قرآن‌آموز مؤثر باشد.

مریم خطیب از اساتید و داوران برجسته کشوری در بخش تجوید و وقف و ابتدا که در مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف طرقبه شاندیز، قضاوت بخش تجوید را برعهده داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، بیان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا که برگزاری مراسم و برنامه‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است بسیاری از برنامه‌ها که در رأس آن فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است، به‌صورت مجازی و بیشتر اوقات به روش ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف طرقبه شاندیز با حضور متسابقان از شهرستان‌های فریمان، سرخس و طرقبه شاندیز در جوار بارگاه ملکوتی امامزادگان یاسر و ناصر(ع) به‌صورت حضوری برگزار شد، تصریح کرد: این دوره از مسابقات در شرایطی برگزار شد که همه متسابقان در فضای باز پذیرش شدند و هنگام حضور در سالن مسابقات نیز با رعایت کامل موارد بهداشتی در آزمون خود شرکت کردند.

این داور قرآنی که سابقه 25 سال فعالیت و حضور در مسابقات کشوری و جشنواره‌های قرآنی دارد درباره سطح کیفی مسابقات و ارزیابی آمادگی متسابقان، اظهار کرد: غالبا سطح و کیفیت مسابقات به سطح آموزش در هر منطقه و شهرستان ارتباط دارد، البته ممکن است که در بعضی مناطق کلاس‌های آموزشی برگزار شود ولی قرآن‌آموزان به دلایلی نتوانند از این کلاس‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: طرقبه شاندیز یکی از شهرستان‌هایی است که در زمینه برگزاری کلاس‌های قرآنی و آموزشی توجه ویژه‌ای دارد، البته باید این نکته را هم مد نظر داشت کسانی که از کلاس‌های آموزشی استفاده می‌کند آیا در مسابقات هم شرکت دارند؟ و یا کسانی که در مسابقات حضور دارند آیا از کلاس‌های آموزشی بهره‌مند هستند.

خطیب با اشاره به اینکه استفاده نکردن از کلاس‌های آموزشی یک ضعف آشکار در مسابقات بود، بیان کرد: سطح مسابقات متوسط بود و زمانی بهتر خواهد شد که متسابقان پیگیر استفاده از کلاس‌های آموزشی باشند تا سطح تلاوت و محفوظات آنها از نظر کیفیت ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه از جهت نظم، برنامه‌ریزی، مدیریت زمان و اجرای مسابقات به روش حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، اوقاف طرقبه شاندیز و مجموعه مدیران و خادمان بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) عملکرد بسیار عالی داشتند، تأکید کرد: متسابقان باید پیگیر پیشرفت و ارتقای سطح کیفیت کار خود باشند و از حضور در مسابقات بهترین استفاده را داشته باشند و این موضوع را عاملی برای پیشرفت سطح کیفیت تلاوت و حفظ خود بدانند.

خطیب با اشاره به برگزاری هر ساله مسابقات قرآن، یادآور شد: قرآن‌آموزان باید به این نکته توجه داشته باشند که وقتی زحمت شرکت در مسابقات را متحمل می‌شوند هدف آنها فقط شرکت در مسابقات نباشد، بلکه باید حافظان و قاریان قرآن، قدر این سرمایه‌گذاری‌ها را بدانند و نهایت استفاده را از این برنامه‌ها داشته باشند و از کلاس‌های آموزشی حتما استفاده کنند. البته موارد بسیاری را شاهد هستیم که متسابقان از کلاس‌های آموزشی قرآنی بهره ‌ند هستند و البته عده کمی هم از این کلاس‌ها استفاده نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: حضور در مسابقات قرآن باید هدفمند باشد تا در ارتقای تلاوت و محفوظات قرآن‌آموز مؤثر باشد. متسابقان باید پیگیر کلاس‌های آموزشی باشند تا از نظر کیفی، محفوظات و تلاوت آنها پیشرفت کند.

یادآور می‌شود، مریم خطیب با ۲۵ سال فعالیت قرآنی از اساتید قرآن و داوران برجسته کشوری در بخش تجوید و وقف و ابتدا است که به همراه استادان افخمی و سلطانی قضاوت مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف طرقبه شاندیز در بخش بانوان را برعهده داشتند.

مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف طرقبه شاندیز، روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه در دو بخش بانوان و آقایان در جوار آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) برگزار شد.

اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha