مداحان ولایت‌مداری را ترویج دهند
کد خبر: 3911871
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

مداحان ولایت‌مداری را ترویج دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با اشاره به اینکه مداحان به‌واسطه تریبون و مخاطبانی که دارند در زمره تأثیر‌گذاران جامعه محسوب می‌شوند، گفت: مداحان ولایت‌مداری را ترویج دهند.

مداحان ولایت‌مداری را ترویج دهند

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل این اداره عصر روز گذشته، 31 تیرماه در حاشیه برگزاری انتخابات مداحان شاخص استان گفت: اگر کسی موحد باشد ولی ولایت اهل بیت‌(ع) را نپذیرد، در زندگی به مشکل بر می‌خورد زیرا اطاعت بدون ولایت معنایی ندارد همانطور که ولایت نیز اطاعت می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه ولایت نقش نخ تسبیحی را دارد که تمام جامعه را به هم متصل می‌سازد، افزود: مداحان باید ولایت‌مداری را ترویج دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه آنچه که در جامعه ایجاد پیوستگی می‌کند ولایت فقیه است، متذکر شد: این عامل وقتی معنی پیدا می‌کند که در آن اطاعت خدا باشد و عمق اطاعت ولایت است؛ لذا اگر ولایت نباشد طاعت بندگان نیز معنی پیدا نمی‌کند.

شکری متذکر شد: مسیحیان و یهودیان بندگی خدا را می‌کنند اما ولایت ندارند که در این راستا اگر ولایت‌پذیر باشند باید حاکمیت دین اسلام را بپذیرند و در نتیجه ما معتقد هستیم که این ادیان منسوخ شده‌اند پس نقش ولایت‌پذیری در پذیرش اسلام تا این اندازه اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه اگر تمام غیرمسلمانان جهان ولایت‌پذیری را بپذیرند قطعاً شیعه می‌شوند، یادآور شد: ولایت اساس زندگی ما است و تجلی این ولایت ۱۲ امام معصوم و در زمان غیبت، ولی فقیه محسوب می‌شود امروز انقلاب اسلامی با حضور امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجلی یافته است.

شکری با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم هویت‌بخشی به جامعه اسلامی را احیا کنیم، باید ولایت‌مداری را ترویج دهیم، اظهار کرد: عامل هویت‌بخشی ما ولایت است که فعالان فرهنگی از مداحان و شعرای آئینی تا مبلغان دینی باید این موضوع را تبیین کنند.

یادآور می‌شود، در شیوه جدید برگزاری انتخابات کانون مداحان کمیته‌ای متشکل از چند مداح شاخص در استان‌ها انتخاب سپس انتخابات کانون مداحان در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد که این کمیته مداحان شاخص استانی ناظر بر اجرای انتخابات شهرستانی خواهند بود که این انتخابات در سطح استان با حضور ۲۳ مداح شاخص از هشت شهرستان استان و با نامزدی ۹ نفر برگزار و در نهایت اسماعیل یارمحمدی، محمدرضا اسلامی و امیرحسین قنبری به‌عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند و در شیوه‌نامه جدید انتخابات کانون مداحان تنها مداحانی می‌توانند شرکت کنند که در طول تمام سال فعالیت مداحی مستمر دارند.

انتهای پیام
captcha