اجرای دومین نذرواره حسینی ایل قشقایی در شیراز
کد خبر: 3916609
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

اجرای دومین نذرواره حسینی ایل قشقایی در شیراز

رئیس مجمع عالی بسیج عشایر استان فارس از اجرای دومین نذرواره حسینی ایل قشقایی در دهه اول محرم در شیراز خبر داد و گفت: در قالب این طرح به دلیل شیوع کرونا و آسیب بسیاری از مشاغل، بسته‌های معیشتی را میان نیازمندان توزیع خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، بهروز صادقی، رئیس مجمع عالی بسیج عشایر استان فارس امروز، 25 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فعالیت‌های مذهبی ایل قشقایی گفت: مجتمع فرهنگی ـ مذهبی ابوالفضل(ع) قشقایی‌ها سالیان سال است که در حال احداث است و امیدواریم که خیران برای تکمیل این مجتمع ما را یاری رسانند.

وی افزود: این مجتمع در 3 طبقه در مساحتی با متراژ قریب 4 هزار متر مربع زیربنا در حال احداث است که در آن امکاناتی نظیر سالن جلسات، کتابخانه، فرهنگ‌سرا، پایگاه مقاومت بسیج، خانه  عالم و غیره دیده شده است. از زمانی که این مجتمع ساخته شده خیر و برکات زیادی برای مردم استان فارس داشته است از جمله راه‌اندازی موکب ابوالفضل‌العباس(ع) است که در ایام اربعین در عمود 822 به زائران حسینی ارائه خدمت می‌دهد.

صادقی با بیان اینکه بزرگ‌ترین هیئت زنجیرزنی قشقایی‌های شیراز در این مجتمع راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: همچنین هیئت مذهبی شهدای قشقایی نیز در طول سال اقدام به برگزاری مراسم‎ مختلفی در طول سال می‌کند از جمله برگزاری اولین یادواره شهدای قشقایی شیراز که البته این برنامه به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است.

وی همچنین از فعالیت مؤسسه خیریه شهدای قشقایی خبر داد و اظهار کرد: در زلزله کرمانشاه، سیل خوزستان و سیستان بلوچستان نیز هر کدام قریب 2 دو هفته به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کردیم.

صادقی به اجرای برنامه نذرواره حسینی اشاره کرد و گفت: امسال دومین نذرواره حسینی در ایام محرم برگزار خواهد شد که در آن یک خیر اهل دامغان به نیت 72 تن در 32 استان و 32 شهر، به 32 هیئت مذهبی 72 دیگ اهدا کرده است که این دیگ‌ها را در روز تاسوعا به‌صورت نمادین کنار هم خواهیم چید البته در 10 شب محرم هم برنامه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در سال گذشته در این دیگ‌ها نذری امام حسین(ع) را طبخ کرده و در روز تاسوعا 8 هزار پرس غذا در ابتدای خیابان 9 دی و بر سر راه هیئت‌های زنجیرزنی میان عزاداران توزیع کردیم اما امسال به دلیل شیوع کرونا تنها به‌صورت نمادین دیگ‌ها را کنار هم خواهیم چید و به جای طبخ غذا، بسته‌های معیشتی را میان نیازمندان توزیع خواهیم کرد.

صادقی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان موفق به توزیع 170 بسته معیشتی از محل کمک‌های خیران شدیم، گفت: بنا داریم در دهه اول محرم نیز در قالب نذواره حسینی با کمک خیران 200 بسته معیشتی با ارزش تقریبی 300 هزار تومان میان نیازمندان توزیع کنیم.

انتهای پیام
captcha