دو قطبی‌سازی عزاداری حسینی پیگیری شود
کد خبر: 3917314
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

دو قطبی‌سازی عزاداری حسینی پیگیری شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب برای ایجاد دو قطبی در جامعه در حال توطئه هستند، گفت: جریان‌سازی رسانه‌ای از سوی خبرنگاران با هدف جلوگیری از دو قطبی‌سازی برگزاری عزاداری محرم حسینی باید در ایام محرم و صفر به‌طور ویژه پیگیری شود.

دو قطبی‌سازی عزاداری حسینی پیگیری شود

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل این اداره امروز، 28 مردادماه در نشست تبیین پروتکل‌های بهداشتی عزاداری محرم و صفر با فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی استان با اشاره به اینکه سلامت مردم و حفظ جان آنان مهم و یک اصل است که باید در برگزاری سوگواری‌های محرم و صفر مورد توجه باشد، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش غیرقابل انکاری در اقناع‌سازی و ایجاد مشارکت اقشار مختلف مردم در طرح‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند.

وی ادامه داد: جریان‌سازی خبری باید به دست نیروهای انقلابی و با مدیریت رسانه‌های داخل کشور باشد که در این راستا جریان‌سازی رسانه‌ای از سوی خبرنگاران با هدف جلوگیری از دو قطبی‌سازی برگزاری عزاداری محرم حسینی باید در ایام محرم و صفر به‌طور ویژه پیگیری شود.

شکری با تأکید بر اینکه امسال به دلیل شیوه ویروس کرونا مراسم عزاداری حال و هوای دیگری خواهد داشت، یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا ویروس، امروز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اقشار مردم یک تکلیف است.

به گفته وی، دسته‌روی هیئات‌ عزاداری امسال ممنوع است و مراسم عزاداری باید با رعایت سقف دو ساعت و در فضای باز برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بر لزوم ثبت‌نام هیئات مذهبی در سامانه بیرق برای انجام عزاداری تأکید کرد و گفت: هیئات مذهبی همچنین باید فردی را به‌عنوان همیار بهداشت تعیین و بر روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت کنند.

انتهای پیام
captcha