اهدای ۵۰۰ سبد معیشتی به خانواده زندانیان سیرجانی
کد خبر: 3918026
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

اهدای ۵۰۰ سبد معیشتی به خانواده زندانیان سیرجانی

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان سیرجان گفت: برای تأمین ۵۰۰ سبد کالای خانواده زندانیان در سال جاری طی ۳ مرحله بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیران هزینه شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از انجمن حمایت از زندانیان سیرجان، محمد اسدی، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان سیرجان گفت: در 5 ماهه اول امسال با ایجاد کارگاه خیاطی 12 نفر از اعضای خانواده‌های زندانیان مشغول به کار شدند و 42 زندانی نیز در واحدهای اقتصادی این انجمن مشغول شدند که درآمد حاصل از کارشان صرف خانواده‌های خودشان می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونا در سال جاری و مشکلات درمانی و بر اساس هماهنگی‌های لازم با برخی پزشکان خیر و مراکز درمانی خانواده‌های زندانیان به‌صورت رایگان خدمات پزشکی و درمانی را دریافت می‌کنند که تا امروز 130 نفر از این طرح استفاده کرده‌اند.

اسدی بیان کرد: در سال جاری با کمک و حمایت خیران، با مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون ریال، 4 نفر زندانی جرایم غیرعمد آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان سیرجان اظهار کرد: 30 خانواده از زندانیان در سال جاری 18 میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره برای اشتغال و کارگاهی دریافت کردند، بالغ بر 8 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه‌های فرهنگی و بهداشتی و درمانی پرداخت شد و 300 دانش‌آموز نیز در مدارس به‌صورت رایگان ثبت‌نام شدند و 622 میلیون ریال مستمری نقدی به خانواده‌ها پرداخت شد.

وی نقش خیران را در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه مهم و کارساز تصریح کرد و گفت: حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند به‌عنوان بخشی از اقشار در معرض آسیب، توفیقی برای خیران و مسئولان است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان سیرجان اظهار کرد: برای تأمین 500 سبد کالای خانواده‌ زندانیان در سال جاری طی 3 مرحله بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده که این مبلغ توسط خیران این شهرستان تأمین و سبدهای معیشتی به خانواده‌ها اهدا شد.

اسدی تأکید کرد: بیش از 56 میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و معیشتی، 35.3 میلیون تومان برای کمک هزینه تحصیلی، 99.8 میلیون تومان برای فعالیت‌های فرهنگی و بازپروری، 189 میلیون تومان برای فعالیت‌های تبلیغاتی و اجتماعی و نیز 87.7 میلون تومان برای تجهیز مرکز اشتغالزایی این انجمن صرف شده است.

انتهای پیام
captcha