برگزاری بیش از 1600 مراسم عزاداری دهه اول محرم در کردستان
کد خبر: 3920730
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

برگزاری بیش از 1600 مراسم عزاداری دهه اول محرم در کردستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری یک‌هزار و 689 مراسم عزاداری ویژه ایام محرم در شهرهای مختلف کردستان خبر داد و گفت: در این ایام 16 هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌های بی بضاعت توزیع شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 13 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان با اشاره به کمک‌های خیرین برای برگزاری مراسمات عزاداری محرم اظهار کرد: خیرین کردستانی امسال 15میلیون تومان را به صورت نقدی به برپایی مجالس عزاداری در استان کردستان کمک کردند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد کارگروه محرم 1442 برای برگزاری مراسمات دهه محرم در استان کردستان افزود: این کارگروه 23 جلسه با 137 مصوبه را در استان داشته است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری یک‌هزار و 689 مراسم عزاداری ویژه ایام محرم در شهرهای مختلف کردستان خبر داد و افزود: از این تعداد 891 مورد در قروه، 660 مورد در بیجار، 55 مورد در سنندج، چهار مورد در سقز، 33 مورد در کامیاران، یازده مورد در مریوان، یازده مورد در دیواندره، یازده مورد در بانه و 22 مورد نیز در دهگلان برپا شده است.

وی از ثبت 18 مورد درخواست حمایت‌های ثبت شده در سامانه بیرق خبر داد و بیان کرد: هیئات مذهبی استان با ثبت نام در این سامانه برای برگزاری مجالس عزاداری درخواست حمایت کردند.

حجت‌الاسلام رستمی عنوان کرد: توزیع 34 هزار ماسک، توزیع یک‌هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده به مبلغ 12 میلیون تومان، توزیع 600 کیلو گوشت مرغ به مبلغ 12 میلیون تومان، تهیه پوستر و پرچم و اقلام تبلیغات محیطی به مبلغ هشت میلیون تومان، توزیع 16 هزار غذای گرم، توزیع 300 بسته معیشتی به ارزش 120 میلیون تومان نیز از کمک‌های خیرین در استان کردستان بوده که در مجموع با ارزش 167 میلیون تومان در دهه اول محرم انجام شده است.

وی ادامه داد: تبدیل ایستگاه‌های صلواتی به ایستگاه‌های سلامت، راه‌اندازی پخش عزاداری سیار با کاروان خودرویی در خیابان‌های سنندج، تجمیع عزاداری‌ها در فضای باز کنار یادمان شهدای گمنام، پخت غذای گرم توسط هیئات مذهبی به تعداد 14 هزار پرس، برگزاری 32 روضه خانگی در سطح کردستان با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی از اقدامات خودجوش و نوآورانه هیئات مذهبی در دهه اول محرم امسال بوده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با تقدیر از میزان همکاری ادارات و سایر دستگاه‌ها با کارگروه محرم عنوان کرد: سازمان صمت در بخش نذورات و تهیه ماسک با نرخ مصوب، اداره اوقاف با تهیه بسته‌های معیشتی و حمایتی، دفتر نماینده ولی فقیه با ساماندهی حسینیه‌ها، نیروی انتظامی با پوشش امنیتی، سازمان بسیج با همکاری در برگزاری مراسم و برنامه‌ها و شبکه بهداشت با اعزام همیاران سلامت به محل برگزاری مراسم عزاداری و توزیع نذروات همکاری لازم را در برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری ایام دهه اول محرم با این اداره‌کل داشتند.

وی در پایان یادآور شد: تشکیل 11 کارگروه عزاداری در ادارات تابعه شهرستان‌ها، ثبت 174 هیئت در سامانه بیرق برای اخذ مجوز عزاداری، برگزاری همایش توجیهی برای روحانیون با موضوع طلایه‌داران تبلیغ، توزیع نذورات به صورت جیره خشک و غذای گرم در مناطق حاشیه‌ای و محروم از مصوبات ستاد کارگروه محرم در استان کردستان بوده است.

انتهای پیام
captcha